• Sendhelp

    Har jag nyss förstört för mig själv? Ipren och Ägglossning

    Den senaste tiden har jag fått längre och mer irreguljära menscyklar efter att tidigare ha haft en ganska reguljär cykel. Därför har jag börjat hålla reda på min ägglossning med LH-stickor. Idag var stickan tydligt positiv, men då jag samtidigt hade väldigt ont (ovanligt ont, kändes som mensvärk) så tog jag en Ipren utan att tänka efter. Det är vad jag brukar ta vid mensvärk så... 

    Sen kom jag såklart på att Ipren kunde vara farligt vid graviditet. Fast jag tänkte att det kanske ändå var lugnt då jag tekniskt sätt inte kan vara gravid än? Men en snabb google-sökning visade på att Ipren även kan påverka ägglossningen? Så nu är jag orolig! Råkade jag precis förstöra min ägglossning? Hur kommer detta påverka resten av cykeln? Skäms
  • Svar på tråden Har jag nyss förstört för mig själv? Ipren och Ägglossning
  • Anonym (1177)

    En tablett kommer inte att påverka, med det är ju inget man ska använda regelbundet om man försöker bli gravid. Gör dig av med dem så slipper du ta fel.

  • Jag är bara jag

    Inte alls säkert det förstört. Det rekommenderas inte om man planerar graviditet, men det är nog ganska många som tatt nsaid-medicin runt äl/v.3-4 och ändå blivit gravida.

Svar på tråden Har jag nyss förstört för mig själv? Ipren och Ägglossning