Är jag självisk?
Hej där den här sidan verkar vara för föräldrar att skriva på men jag har en fråga om min pappa. Det är så att jag är 16 år och har precis börjat i gymnasiet, det finns dock inget gymnasium nära mig utan måste pendla i cirka 40 min. På min skola har jag då träffat en kille som jag tycker väldigt mycket om och har börjat få känslor för honom och han har även sagt detsamma. Han bor då i staden jag går i skola i vilket Inte min pappa tyckte om så mycket. Han hatar nämligen när jag är där utanför skolan för att han är rädd att det ska hända mig någon vilket jag har full förståelse för. Men detta har då påverkat mig då jag inte får vara med den här killen efter skolan just för att han bor i den här staden och min pappa vill inte att jag ska pendla hem själv. Han har gjort det väldigt tydligt för mig att han aldrig tänker låta mig vara kvar där, han har även sagt att jag istället borde träffa en kille där jag bor men jag kan ju inte direkt välja vem jag tycker om. Vad ska jag göra? Ska jag bara acceptera att det är som det är? Har varit ledsen över detta i en längre period nu just för att jag känner att pappa inte bryr sig om mina känslor men jag förstår ju att han bara är rädd om mig men ska jag inte få leva för det?