• Lillan2022

Hur sent vågade ni åka iväg i eran graviditet?

Jag är gravid i vecka 30 med tvillingar & undrar hur sent ni vågade åka bort när ni var gravida? 

mina svärföräldrar bor 2,5h bort och jag tänker på om jag vågar åka dit över en helg eller om jag oroar mig för mycket. 

nu går kanske inte en tvillinggraviditet att jämföra med en vanlig men känns ändå skönt att rådfråga hur ni andra resonerat Glad

• Svar på tråden Hur sent vågade ni åka iväg i eran graviditet?
  • BuoBä

Bor de mitt ute i skogen, eller finns det BB med neo inom rimligt avstånd även där? 

• BuoBä
    BuoBä skrev 2022-11-10 12:04:44 följande:

Bor de mitt ute i skogen, eller finns det BB med neo inom rimligt avstånd även där? 

Förlossning och neo menade jag.
  • LFF
    Lillan2022 skrev 2022-11-10 11:46:14 följande:
    Hur sent vågade ni åka iväg i eran graviditet?

Jag är gravid i vecka 30 med tvillingar & undrar hur sent ni vågade åka bort när ni var gravida? 

mina svärföräldrar bor 2,5h bort och jag tänker på om jag vågar åka dit över en helg eller om jag oroar mig för mycket. 

nu går kanske inte en tvillinggraviditet att jämföra med en vanlig men känns ändå skönt att rådfråga hur ni andra resonerat Glad

2,5 timme med bil? Med tåg? Hur ser det ut med sjukvård i närheten? Hur mår du? 

Jag hade utan problem kunnat åka iväg både 2,5 timme med bil och med tåg under min tvillinggraviditet men jag hade absolut inga som helst förvärkar eller andra bekymmer med min graviditet. Mådde oförskämt bra helt enkelt. Hade det inte varit för att jag var portad från flygbolagen så hade jag kunnat åka på vår planerade resa till Milano som vi hade haft inbokat när jag var ca v30. 

Så som sagt, för egen del beror det ju på hur du mår till största delen, om du borde åka eller inte. 

Och grattis till tvillingarna!
  • Mortiscia80

Inom Sverige anser jag att man kan resa tills BF närmar sig, så kanske lite bortom åttonde månaden. Vi har sjukvård inom räckhåll nästan överallt så det ska inte vara något problem trots att man är bara ett par veckor innan BF till och med.

• Quakka

Nu har ju jag endast en bebis i magen och som du skrev är det ju annorlunda, men jag reser till andra sidan jorden(sverige) i vecka 31, och kom precis hem från en resa till japan, I vecka 29 :) jag själv är inte alls orolig men förstår ju om man är även det. 

Lycka till! 

• Lillan2022
    BuoBä skrev 2022-11-10 12:06:03 följande:
    Förlossning och neo menade jag.
    Nej de gör de ju förvisso inte Glad
    sjukhus med neo och förlossning ligger ca 30 minuter med bil därifrån! {#emotions_dlg.flower}
  • Lillan2022
    LFF skrev 2022-11-10 12:14:38 följande:
    2,5 timme med bil? Med tåg? Hur ser det ut med sjukvård i närheten? Hur mår du? 

Jag hade utan problem kunnat åka iväg både 2,5 timme med bil och med tåg under min tvillinggraviditet men jag hade absolut inga som helst förvärkar eller andra bekymmer med min graviditet. Mådde oförskämt bra helt enkelt. Hade det inte varit för att jag var portad från flygbolagen så hade jag kunnat åka på vår planerade resa till Milano som vi hade haft inbokat när jag var ca v30. 

Så som sagt, för egen del beror det ju på hur du mår till största delen, om du borde åka eller inte. 

Och grattis till tvillingarna!

Oj vad otydlig jag var kände jag Glad 
    2,5h med bil är det, ca 30 min med bil till närmsta förlossning! 
    ja det är ju så himla olika med hur ens graviditet varit, jag har inte haft några komplikationer alls under hela graviditeten så att så mår jag ju bra men jag är tung och kan inte gå så mycket längre, vaggar liksom fram och pausar efter 100 meter, men annars mår jag ju bra & bebisarna mår bra {#emotions_dlg.flower}
    gud vad skönt att du mådde så himla bra, låter som en riktig dröm haha! 

tusen tack, jag bara längtar efter dom nu Glad

• Lillan2022
    Mortiscia80 skrev 2022-11-10 12:24:11 följande:

Inom Sverige anser jag att man kan resa tills BF närmar sig, så kanske lite bortom åttonde månaden. Vi har sjukvård inom räckhåll nästan överallt så det ska inte vara något problem trots att man är bara ett par veckor innan BF till och med.

Ja du har rätt! Glad Borde inte vara så orolig kanske! Haha 
  • BuoBä
    Lillan2022 skrev 2022-11-10 13:44:37 följande:
    Nej de gör de ju förvisso inte Glad
    sjukhus med neo och förlossning ligger ca 30 minuter med bil därifrån! {#emotions_dlg.flower}
    Då skulle jag säga att det beror på hur du själv mår, och om ett besök hos svärföräldrarna är en avslappnande upplevelse eller bara stress.
  • Lillan2022
    Quakka skrev 2022-11-10 13:33:07 följande:

Nu har ju jag endast en bebis i magen och som du skrev är det ju annorlunda, men jag reser till andra sidan jorden(sverige) i vecka 31, och kom precis hem från en resa till japan, I vecka 29 :) jag själv är inte alls orolig men förstår ju om man är även det. 

Lycka till! 

Gud så skönt och kunna känna sig så pigg så man orkar resa sådär haha, jag orkar knappt gå 100 meter innan jag behöver pausa Skrattande
    hela graviditeten har varit utan komplikationer och vi alla mår bra så borde ju inte oroa mig & borde kunna åka iväg!  det enda är min trötthet i kroppen men det är ju helt normalt så det skall inte behöva stoppa mig iallafall {#emotions_dlg.flower}
  • Lillan2022
    BuoBä skrev 2022-11-10 13:48:45 följande:
    Då skulle jag säga att det beror på hur du själv mår, och om ett besök hos svärföräldrarna är en avslappnande upplevelse eller bara stress.

Du har helt rätt! 
    det är endast avkopplande att komma ifrån storstaden och åka dit och koppla av så blir att jag åker iväg och vilar upp mig!  Glad

• LFF
    Lillan2022 skrev 2022-11-10 13:47:14 följande:

Oj vad otydlig jag var kände jag Glad 
    2,5h med bil är det, ca 30 min med bil till närmsta förlossning! 
    ja det är ju så himla olika med hur ens graviditet varit, jag har inte haft några komplikationer alls under hela graviditeten så att så mår jag ju bra men jag är tung och kan inte gå så mycket längre, vaggar liksom fram och pausar efter 100 meter, men annars mår jag ju bra & bebisarna mår bra {#emotions_dlg.flower}
    gud vad skönt att du mådde så himla bra, låter som en riktig dröm haha! 

tusen tack, jag bara längtar efter dom nu Glad

Ja, i v30 typ blev jag sjukskriven på heltid. Man är ju lika stor som vid en enlingsgraviditet då så det är ju inte konstigt att du känner dig tung För mig var tröttheten det som tog hårdast när jag blev sjukskriven. Innan hade man liksom gått på "ångor" och inte insett hur trött kroppen var eftersom jag mådde så bra i övrigt. Så lita på hur du känner dig helt enkelt! 
  • Lillan2022
    LFF skrev 2022-11-10 14:07:13 följande:
    Ja, i v30 typ blev jag sjukskriven på heltid. Man är ju lika stor som vid en enlingsgraviditet då så det är ju inte konstigt att du känner dig tung För mig var tröttheten det som tog hårdast när jag blev sjukskriven. Innan hade man liksom gått på "ångor" och inte insett hur trött kroppen var eftersom jag mådde så bra i övrigt. Så lita på hur du känner dig helt enkelt! 

Jag blev sjukskriven helt i Vecka 27, och eftet det har det bara gått så snabbt och man har verkligen insett hur mycket vila man behövde! 

ja men precis, tröttheten är det värsta egentligen & sen tyngden och värken i kroppen, är ju så van vid att röra mig mycket och nu känner man sig så begränsad Glad
    tack för svar {#emotions_dlg.flower}

• Anonym4848

Om det är 30 min till förlossning dit ni ska skulle jag inte tveka! Vi har 30 min hemifrån, och det är ju många som har betydligt längre även hemifrån.

Svar på tråden Hur sent vågade ni åka iväg i eran graviditet?