Kollega som tar över socialt
Har ni några tips på hur man gör med en kollega som tar över väldigt mycket socialt? Jag är mitt i mellan introvert- extrovert och har sen ett år tillbaka börjat ett jobb där jag tycker det går ganska bra socialt i gruppen, men en kollega tar över väldigt mycket. Hon pratar med alla, och vill gärna va i centrum precis hela tiden, hon ställer aldrig frågor och hon skämtar mycket och är rolig och omtyckt, men det är svårt få en syl i vädret när hon tar över i alla konversationer. Vad gör man då? Pratar man med henne så kan hon ibland gå iväg mitt i en konversation bara för hon vill det, svårt förklara men hon är väldigt flummig och skojig och aldrig seriös i stort sätt, så är omöjligt ha en seriös konversation med henne. Ställer jag frågor vad hon gjort i helgen får jag aldrig frågor tillbaka, samma om jag frågar en måndag hur det är och hur helgen har varit. Har dock hört att hon är ganska likadan med andra också.
Tips? På lunchen sitter vi alla i vår grupp i samma långa matbord, så det finns inte på kartan att sätta sig nån annanstans för då blir man direkt utanför.
Alla tips är välkomna!