• Anonym (Snål?)

Är det snålt att bjuda hem istället för ut på dejt?

Är det snålt av mig att bjuda hem en dam på middag istället för att bjuda ut en dam  på middag? 

Anledningen jag gör det är att jag känner mig hemma, inte främst att det blir billigare.

Om du hade blivit inbjuden på middag istället för utbjuden på middag hade du då tänkt vilken snål jävel? 

• Svar på tråden Är det snålt att bjuda hem istället för ut på dejt?
  • Anonym (Otrygg)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-11-11 20:11:20 följande:
    Precis. Så länge det är kvinnan som tar initiativen så är det grönt.
    Fast nu skrev jag BÅDA.
  • Anonym (Jösses)
    Anonym (Otrygg) skrev 2022-11-11 20:04:06 följande:
    Blir så TRÖTT på sådana kommentarer. Me too har INGET att göra med att knulla på första dejten. Om båda vill är det bara att köra, vet du.
    Båda vill men kvinna ångrar sig och anmäler. Jobbigt läge kan man tycka.
    Tänk ett varv till innan  du börjar tjuta.
  • Anonym (Otrygg)
    Anonym (Jösses) skrev 2022-11-11 20:12:37 följande:
    Äh det är ju du som tjuter över me too. Känns det jobbigt att inte bara kunna köra över eller?
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Otrygg) skrev 2022-11-11 20:12:04 följande:
    Fast nu skrev jag BÅDA.
    Ja, kvinnan vill så hon tar initiativet. Mannen vill också, så han är på.
  • Anonym (Otrygg)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-11-11 20:14:31 följande:
    Ja, kvinnan vill så hon tar initiativet. Mannen vill också, så han är på.
    Nej, jag skrev ingenting om initiativet, så det får stå för dig själv.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Otrygg) skrev 2022-11-11 20:24:42 följande:
    Nej, jag skrev ingenting om initiativet, så det får stå för dig själv.
    Ja. Det står jag för. Jag tycker det är bättre att kvinnan tar initiativen. Då minskar risken att mannen gör nåt opassande, som får henne att känna sig illa till mods.
  • Anonym (11)
    Anonym (Jösses) skrev 2022-11-11 20:12:37 följande:
    Falskanmälningar är oerhört ovanliga. Skulle det mot förmodan  vara en falskanmälan kommer det inte leda till åtal, eftersom inte ens våldtäkter leder till åtal.

Det är högst osannolikt att så många kvinnor ljuger, med tanke på vilka jobbiga rättsprocesser de måste gå igenom. Trodde det tillhörde sunt förnuft att förstå det, men dinosauriernas tid är tydligen inte förbi.
  • MrsJenka
    Anonym (Snål?) skrev 2022-11-11 10:09:17 följande:
    Sex. 

Men det är en specifik situation som inspirerat till tråden. Jag undrar mest över:

bjuda hem istället för bjuda ut rent generellt och om det är snålt?
    Det är inte framförallt snålt, utan jag skulle se inbjudan som att du inte orkade tänka ut något roligare till dejten.
    Det känns för mig olycksbådande att inte vilja hitta på något utan att bara slappa initialt. Hade antagit att jag skulle få en jäkligt trist framtid med en hemmakär soffpotatis om dejten skulle gå bra. Att gå hem till nån på dejt är för mig aktuellt först när jag vill ligga.
  • Anonym (Kaffedraken)
    MrsJenka skrev 2022-11-11 20:33:24 följande:
    Det är inte framförallt snålt, utan jag skulle se inbjudan som att du inte orkade tänka ut något roligare till dejten.
    Det känns för mig olycksbådande att inte vilja hitta på något utan att bara slappa initialt. Hade antagit att jag skulle få en jäkligt trist framtid med en hemmakär soffpotatis om dejten skulle gå bra. Att gå hem till nån på dejt är för mig aktuellt först när jag vill ligga.
    Tror du att det är vanligt att kvinnor vill ligga om de träffar en man hemma? Kvinnor jag träffade föreslog såna första-dejter.
  • Cartjan1

Hade absolut inte tyckt att det var snålt utan snarare ett mycket mysigare alternativ. Däremot om det var väldigt tidigt i dejtingstadiet så hade jag sagt nej just av säkerhetsskäl- inte för att jag går runt och misstänker allt och alla men det gör nog ingen man eller kvinna som sedan far illa ut. Så undvik det om det är tidigt så sätter du inte dejten i en jobbig sits att ta ställning till.

Om det är den ekonomiska biten så fråga bara om ni ska ses på ett kafé/restaurang? Utgår endast från att bli bjuden om någon uttryckligen säger att den vill bjuda ut mig.

• Anonym (Rr)

Jag hade tyckt att det var romantiskt.

• Anonym (M)
    MrsJenka skrev 2022-11-11 20:33:24 följande:
    När jag blir hembjuden så är det inte för att slappa...då har ofta dejten lagat mat i några timmar och så äter vi länge. Sen umgås i soffan, och om stämningen är rätt så blir det kyssar som leder till annat ;) Så vill man inte hångla så är det väl inget nej, då är det väl bättre att träffas ute.
  • Anonym (Kvinna ...)

Jag hade inte tänkt att det var snålt, men jag hade sett det som lathet och att jag tydligen inte förtjänade att anstränga sig lite för. Hade tackat nej och gått vidare. OM han hade bjudit ut mig på fin restaurang så hade jag mer än gärna erbjudit mig att stå för notan, hela eller halva och om allt känns bra gått hem tillsammans och fortsatt med ett glas vin i soffan.

Svar på tråden Är det snålt att bjuda hem istället för ut på dejt?