• Minnimunni

    Har fattat dåligt beslut om jobb, hjälp :(

    Jag har oerhörd ångest just nu för jag känner att jag har fattat ett dåligt beslut. Jag blev tvungen att välja mellan två olika jobb. Nu har jag ångest över nya jobbet och känner att jag har försuttit en stor möjlighet med det jag valde bort. 


    Jag har mycket tungt i livet i övrigt. En smärtsam separation för inte så länge sen, med barn med i bilden. Svår sjukdom inom min närmsta familj. 


    allt har bara blivit för mycket nu och jag inbillar mig att det inte bäddade för det klokaste beslutet. Hjälp.., jag mår så dåligt kan någon ge råd eller stöttade ord? tack 

  • Svar på tråden Har fattat dåligt beslut om jobb, hjälp :(
  • Lynx123

    Usch det låter inte kul. Var inte hård mot dig själv - ingen människa fattar bra beslut i sådana lägen. Jag tycker att du ska fortsätta med ditt jobb och istället koncentrera dig på vad som händer utanför det! Även om du inte har så mycket fritid är det viktigt att du gör saker som känns stimulerande...det kan vara fysiska aktiviteter som magdans eller svärdfäktning eller mer intellektuella saker som bokklubbar,biobesök eller museer. Whatever you enjoy! En dag kommer du må bättre, det lovar jag, och då kan du ocksa ta tag i karriären mer. Men börja med att skapa en liten oas bara för dig där du får göra saker som känns upplyftande. Kram

  • Minnimunni

    Tack för fina råd. Jag ska testa ett tag. jag var arbetssökande innan så har inget att förlora på det. 


    just nu känner jag mig nästan sjuk av all oro, jag är, utöver hela den stress jag beskriver, en väldigt känslig person. får ta en dag i taget.

  • Lynx123

    Det gör du helt rätt i. Superviktigt att du inser att du inte kan påverka allt på en gång. En dag i sänder låter jättebra! Gillar du musik? Kan lyfta humöret ordentligt. Kan också rekommendera humor! Låter säkert dumt i detta läge men att kunna skratta åt det absurda i livet ger bra distans. Men först och främst - var snäll mot dig själv! Gör något kul i helgen som INTE är duktigt...tex se familjen Kardashian första säsongen eller headbanga till Rammstein. Som sagt, vad som helst som du gillar - bara för din egen skull. Kram

  • Minnimunni

    Tack fina! Jag blev varm om hjärtat nu, det var bra att du påminde mig om humor och det absurda i alltihop. 

Svar på tråden Har fattat dåligt beslut om jobb, hjälp :(