• ulfina

    TSH 0,01 och högt CRP

    Hej kvinna 57 år, har  privat köpt prover och ser att TSH regelbundet har sjunkit från 3,5 till nu 0,01.  Har bra blodtryck men hög puls, har kraftigt diarre sedan några månader och är trött.


    Mött läkare på vc två ggr under hösten  som sagt det är stress och psykiskt, grrr, och inte velat ta prover.  jävla skit-vc. 


    Nu tvingade jag dom ta crp och jag hade 35, vilket är lite högt. Hur går man vidare för att få vård?  Vc säger det är ok ha värde 0,01 att det inte betyder något.

  • Svar på tråden TSH 0,01 och högt CRP
  • Jag är bara jag

    0,01 är inte normalt och jag fattar att du mår dåligt. Jag hade 0,04 som lägst och kroppen var på högvarv med hög puls, yr och mådde allmänt dåligt. I mitt fall var lösningen enkel för jag gick på Levaxin och fick bara sänka dosen.
    Vad felet är hos dig vet jag inte, men du ska självklart utredas och få hjälp. Får du inte det på din vanliga V.c får du gå nån annanstans. Gärna privat.

  • ulfina
    Jag är bara jag skrev 2022-11-11 17:38:45 följande:

    0,01 är inte normalt och jag fattar att du mår dåligt. Jag hade 0,04 som lägst och kroppen var på högvarv med hög puls, yr och mådde allmänt dåligt. I mitt fall var lösningen enkel för jag gick på Levaxin och fick bara sänka dosen.
    Vad felet är hos dig vet jag inte, men du ska självklart utredas och få hjälp. Får du inte det på din vanliga V.c får du gå nån annanstans. Gärna privat.


    Ska ju tas ihop med T3 och T4, och fick svar på dessa idag,. Båda är förhöjda. 
Svar på tråden TSH 0,01 och högt CRP