• Sankro

    Ingen maximal fertilitet?

    Jag har börjat testa med clearblue ägglossningstest då jag precis fyllt 40  vill jag har lite mer koll på min ägglossning. Jag och min sambo önska oss ett gemensamt barn.

    Min undran är nu. 
    Jag började få blinkande gubbe för 3 dagar sedan. Vilket menas hög fertilitet.
    Men idag fick jag istället en rund ring. Jag fick aldrig någon fast gubbe, maximal fertilitet.
    Vad kan detta bero på? 

  • Svar på tråden Ingen maximal fertilitet?
  • Anonym (Syster)

    Det beror antagligen på att hormonnivåerna aldrig blev så höga att stickan registrerade "maximal". Du har antagligen haft ägglossning ändå.

    När gubben börjar blinka är det dags att ha sex! :D

  • Sankro
    Anonym (Syster) skrev 2022-11-12 14:03:02 följande:

    Det beror antagligen på att hormonnivåerna aldrig blev så höga att stickan registrerade "maximal". Du har antagligen haft ägglossning ändå.

    När gubben börjar blinka är det dags att ha sex! :D


    Kan man bli gravid trots att hormonnivåerna är låga?
    Detta är som sagt första månaden jag testar med denna sortens äl test. Har alltid kört på dom engångs stickorna. För två månader sedan visade dom att jag hade ägglossning mwn förra månaden hade jag aldrig någon enligt dom testerna och så nu detta.. 
    Man blir såklart orolig då jag precis fyllt 40.
  • Anonym (Syster)
    Sankro skrev 2022-11-12 14:26:35 följande:
    Kan man bli gravid trots att hormonnivåerna är låga?
    Detta är som sagt första månaden jag testar med denna sortens äl test. Har alltid kört på dom engångs stickorna. För två månader sedan visade dom att jag hade ägglossning mwn förra månaden hade jag aldrig någon enligt dom testerna och så nu detta.. 
    Man blir såklart orolig då jag precis fyllt 40.
    Naturligtvis. Det är inte hormonerna som spelar roll utan att man har ägglossning, och det har man nästan varje månad (fullständigt normalt att inte ha ÄL varje cykel).

    Förstår att du är orolig men just CB:s lila är bäst att använda tycker jag :) Och då att man börjar ha sex när gubben blinkar (om man inte har regelbundet annars), och måste inte heller vara varje dag.
Svar på tråden Ingen maximal fertilitet?