• Marie7

    Ensamhet

    Otroligt att inte "ensamhet" finns som kategori på denna sida. Många människor upplever just ensamhet. Jag är en sådan. Iaf på helger. Vardagar är sociala pga mitt yrke. Men helgerna är tomma. Stora barn med eget liv. Singel. Flesta vänner gifta el sambos. Eller singlar men barn vv. Inte lätt att få till stunder för träffar. Jag är en social människa men behöver inte ha människor runt mig "hela tiden". Dock vore det trevligt med ett "Hej! Vad gör du? Ska vi ta en promenad, fika?". Detta händer sällan. Oftast jag som frågar. Kanske jag är en oattraktiv vän som inte ger mina vänner något. Börjar kännas så. Självömkan ja. Är jag ensam i mina tankar? Finns det fler här? Kanske ni har något tips?

  • Svar på tråden Ensamhet
  • Anonym (Länge sedan)

    Var i samma situation för ett antal år sedan. Engagerade mig i olika föreningar och fick fullt upp på helgerna. 

  • Anonym (A)

    Du är inte ensam! Jag har liknande känslor. Dock har jag en sambo och barn som bor hemma men jag saknar vänner. Det är nästan aldrig någon som hör av sig längre. Alla har småbarn och hinner väl inte. Mina barn är lite större och jag saknar att umgås med andra än bara familjen? Men om du trivs på jobbet, har du bra kollegor? Kan det finnas någon som vill umgås av dem? Annars hitta en hobby där man träffar andra. Finns många bra grupper på Facebook för det. I en lokal grupp nu senast startades det upp en grupp för folk som
    gillar att handarbeta, det var rejält många som
    ville vara med och nu ses de en kväll i veckan. Finns även andra liknande grupper på Facebook för att hitta nya vänner.

  • Anonym (Teddy)

    Jag känner igen mig men har sambo och barn. När jag var yngre hade jag ett stort umgänge och ibland undrar jag vad som hände...?

Svar på tråden Ensamhet