• Anonym (Undrar sa en flundra)

Kommer elstödet gå till kronofogden?

Tanken slog mig nu, det där elstödet. Jag har utmätning på inkomst från kronofogden, med Inkomsten från Försäkringskassan (sjukersättning). Försäkringskassan har fått i uppdrag att betala ut elstödet.

Jag vet att ingen kan veta, men tror ni att de kommer skicka pengarna direkt till Kronofogden? Inte för att det skulle göra mig jättemycket, jag betalar gärna extra, det gör jag redan nu, men samtidigt så skulle ju de där pengarna vara välkomna att betala januariräkningen med, för den är alltid dyrast. Förra året låg den på 1200 kr, och om jag räknat ut rätt får jag lite över 1600 i elstöd, som är ca 2 månader extra inbetalning till Kronofogden. 

• Svar på tråden Kommer elstödet gå till kronofogden?
  • Anonym (W)
    Anonym (Undrar sa en flundra) skrev 2022-11-12 16:15:41 följande:
    Kommer elstödet gå till kronofogden?

Tanken slog mig nu, det där elstödet. Jag har utmätning på inkomst från kronofogden, med Inkomsten från Försäkringskassan (sjukersättning). Försäkringskassan har fått i uppdrag att betala ut elstödet.

Jag vet att ingen kan veta, men tror ni att de kommer skicka pengarna direkt till Kronofogden? Inte för att det skulle göra mig jättemycket, jag betalar gärna extra, det gör jag redan nu, men samtidigt så skulle ju de där pengarna vara välkomna att betala januariräkningen med, för den är alltid dyrast. Förra året låg den på 1200 kr, och om jag räknat ut rätt får jag lite över 1600 i elstöd, som är ca 2 månader extra inbetalning till Kronofogden. 

Det är väl bara att låta bli att betala extra nu, så har du pengar till räkningen i januari.
    Anonym (W) skrev 2022-11-12 16:17:42 följande:
    Det är väl bara att låta bli att betala extra nu, så har du pengar till räkningen i januari.
    Jo visst, men den hundralappen blir ju inte magiskt 1600 kr på två månader. 
  • Anonym (W)
    Anonym (Undrar sa en flundra) skrev 2022-11-12 18:26:39 följande:
    Jo visst, men den hundralappen blir ju inte magiskt 1600 kr på två månader. 
    Du skriver att 1600 är samma som två månaders extra inbetalningar. Men det är inte sant?
    Anonym (W) skrev 2022-11-12 19:16:26 följande:
    Du skriver att 1600 är samma som två månaders extra inbetalningar. Men det är inte sant?
    Jag menade att 1600 kr är lika mycket som två månaders utmätning. Som då blir extra inbetalningar. Fårlåt att det blev otydligt. 
  • Anonym (Abc)

Förra gången drogs det ju av direkt på en faktura. Gör de inte likadant nu?

Svar på tråden Kommer elstödet gå till kronofogden?