• Anonym (Tomten)

Ingen stegring från igår till idag, någon som är van testare här?

Är gravid. Fick plusset samma dag som jag har BIM (på ÄL+11). Fick sedan en ordentlig stegring till kommande dag. Nu på tredje festdagen, dvs BIM+2 för mig, så ser testet likadant ut som igår. 

Testar endast med morgonurin och samma slags stickor. 

Ska jag förutsätta missfall (har haft flera förut) eller kan det vara normalt att testet inte ökar något med en dags mellanrum? 

• Svar på tråden Ingen stegring från igår till idag, någon som är van testare här?
  • Anonym (S)

Nej, du ska förutsätta att du är GRAVID. Sluta testa, du stressar bara upp dig själv. Jag skulle se det som en större risk för missfall än att en sticka inte visar mer från en dag till en annan, så stor skillnad är det verkligen inte på hormoner på ett dygn att du med bara ögat kan se det.

• Anonym (Tomten)
    Anonym (S) skrev 2022-11-13 10:48:38 följande:

Nej, du ska förutsätta att du är GRAVID. Sluta testa, du stressar bara upp dig själv. Jag skulle se det som en större risk för missfall än att en sticka inte visar mer från en dag till en annan, så stor skillnad är det verkligen inte på hormoner på ett dygn att du med bara ögat kan se det.

Fast nä. Det sa läkaren till mig senast jag var gravid och fick MA att jag inte skulle räkna med. Han sa att jag skulle se det som ett steg i att bli gravid.
  • Anonym (S)
    Anonym (Tomten) skrev 2022-11-13 12:46:38 följande:
    Fast nä. Det sa läkaren till mig senast jag var gravid och fick MA att jag inte skulle räkna med. Han sa att jag skulle se det som ett steg i att bli gravid.
    Det har ju inget att göra med det jag skrev.
Svar på tråden Ingen stegring från igår till idag, någon som är van testare här?