• Sun 13 Nov 2022 22:22
    891 visningar
    4 svar
    4
    891

    Ett forum med så dålig användarvänlighet

    När ska något göras? Jag klarar av en dag innan jag får kortslutning i skallen av hur dåligt det är att navigera sig här.

    två gånger idag har jag lagt massor av tid på långa inlägg, och så precis när jag ska trycka ?skicka svar? så dyker nått jävla popupfönster upp och allt går förlorat. Jag är otroligt irriterad när jag är här inne, den enda hemsidan 2022 som har den effekten på mig

    Inte ens citattecken fungerar ju för helvete

    nu loggar ja ut ett år eller så igen, får se om jag tittar in 2024 och hoppas på att bli positivt överraskad (svårt att tro det)

  • Svar på tråden Ett forum med så dålig användarvänlighet
  • Nessie­Antill­a
    Mon 14 Nov 2022 14:46
    #1

    Det är för du inte kalibrerat din dator, du ska hälla en jonisk länsning i datorn tex kokt vatten och vinäger, det måste vara kokt vatten, och då kommer det funka bra igen!

  • Mon 14 Nov 2022 15:59
    #2

    Därför jag hoppar mellan 3 forum som kombinerat ger mig det fullständiga paket:


    thelounger.se/ - nytt, modernt, mobilvänlig & enkelt UX/UI, bra funktioner och breda ämnen/inlägg. Dock få användare och mindre aktivitet.
    www.familjeliv.se/ - mycket content, många användare. Dock katastrofal UX/UI, seg sajt, ämnen/inlägg mest kring relationer.
    www.flashback.org/ - snabb sajt, breda ämnen/inlägg, bra med aktivitet. Dock dålig UX/UI och dessvärre en hel del rasism/hat. 
    Önskar att man kunde plocka de bästa egenskaperna av dessa 3 och ha ett superforum eller att någon av dessa tar täten och blir "DET svenska forumet" så slipper man hoppa omkring.
  • Mon 14 Nov 2022 22:32
    #3
    NessieAntilla skrev 2022-11-14 14:46:08 följande:

    Det är för du inte kalibrerat din dator, du ska hälla en jonisk länsning i datorn tex kokt vatten och vinäger, det måste vara kokt vatten, och då kommer det funka bra igen!


    Sitter bara mobilt
  • Mon 14 Nov 2022 22:34
    #4
    filli1 skrev 2022-11-14 15:59:24 följande:

    Därför jag hoppar mellan 3 forum som kombinerat ger mig det fullständiga paket:


    thelounger.se/ - nytt, modernt, mobilvänlig & enkelt UX/UI, bra funktioner och breda ämnen/inlägg. Dock få användare och mindre aktivitet.
    www.familjeliv.se/ - mycket content, många användare. Dock katastrofal UX/UI, seg sajt, ämnen/inlägg mest kring relationer.
    www.flashback.org/ - snabb sajt, breda ämnen/inlägg, bra med aktivitet. Dock dålig UX/UI och dessvärre en hel del rasism/hat. 
    Önskar att man kunde plocka de bästa egenskaperna av dessa 3 och ha ett superforum eller att någon av dessa tar täten och blir "DET svenska forumet" så slipper man hoppa omkring.
    Ja, Flashback är mitt främsta tillhåll , har 5k inlägg där, men det är ju inte direkt anpassat för diskussioner om just familjelivet, så synd att denna sida är så bristfällig.

    ska kolla den andra!
Svar på tråden Ett forum med så dålig användarvänlighet