• Anonym (Gin)

Han är otrogen. Ska jag?

Han reser ofta och är otrogen. Men jag vill inte skiljas. Jag skulle förlora bostaden, ha väldigt svårt att klara mig, måste tänka på barnen och orkar inte vara ensam. 

Jag har hittat någon men han säger att det är bättre för mig att stanna kvar som gift. Men jag vill ha honom helt och hålet. Har han rätt? 

• Svar på tråden Han är otrogen. Ska jag?
  • Gman69

TS, vill du verkligen ha en passionerad men hemlig romans som under de kommande åren prövas hårt? Det kan bli så om du har fått känslor för denna man. Men men, vad bra att han är ärlig med dig. Han kanske bryr sig om dig trots allt. Men tänk på det jag skriver.

• Lynx123

Ingen av dem låter värda att vara tillsammans med. Är det sådana förhållanden du vill visa dina barn, eller är det en bättre förebild om du står på egna ben och fixar livet själv?

• Anonym (H)
    Anonym (FZ) skrev 2022-11-20 13:02:00 följande:
    Han är otrogen. Ska jag?
    friendzone-killen ja...  // Drömmer
    Ja asså man ska ju va attraherad av personen. Men jag har lärt mig att attraheras av andra egenskaper än det mest primitiva tilltalar oss.

Lång, bredaxlad, stark käklinje, framgångsrik, snygg? Nej tack jag ser problemen det tillför. Hellre en omtänksam, lagom snygg som har bra relationer med sina vänner, och som dessutom är bra i sängen. 
  • Anonym (Arne)
    Anonym (Igen..) skrev 2022-11-20 11:55:24 följande:
    Ja han har rätt. Han vill inte ha dig på riktigt utan bara för sex. 
    Du är kap om man bara vill ha någon att träffa utan annat än sex eller krav. 
  • Anonym (Hej)

Hej ts! Jag må va en av de yngre medlemmarna i detta forum men jag kan förstå din situation. Det viktigaste nu är att du tar hand om dig själv och gör vad som passar dig bäst. Att ha barn och behov av jobb måste vara extremt energitagande. Särskilt när man lever med en sådan man som du verkar ha. Han har varit otrogen, du har hittat någon men din man verkar vilja ha kvar det sexuella. Ingen av er verkar vilja ha den andre på riktigt utan endast för att det är smidigast och bekvämt just nu.
    Tips:
    - Tänk långsiktigt, kommer du klara av två relationer i samband med barn och jobb?

- Tänk på barnen
    - Var självisk, jag är säker på att du förtjänar bättre än din nuvarande och då gör du inget fel i att lämna för något bättre! Kram
  • Anonym (Spalt)

Någon bättre är kanske inte en person som endast är ute efter den fysiska biten. Ts berättar inte heller vad som är felet i den nuvarande relationen, men hur dålig den än är så behöver man på sikt berätta att intresse för att fortsätta relationen saknas om det inte vore för bostad och ekonomi. 

• Anonym (sådär)
    Anonym (Gin) skrev 2022-11-20 11:47:42 följande:
    Han är otrogen. Ska jag?

Han reser ofta och är otrogen. Men jag vill inte skiljas. Jag skulle förlora bostaden, ha väldigt svårt att klara mig, måste tänka på barnen och orkar inte vara ensam. 

Jag har hittat någon men han säger att det är bättre för mig att stanna kvar som gift. Men jag vill ha honom helt och hålet. Har han rätt? 

Nej, varken han eller du har rätt, ni resonerar båda ganska korkat och egoistiskt.

1) Han för han råder dig därför att vara kvar i en sunkig relation så han kan få okomplicerat knull utan att du är i vägen på heltid.

2) Du för att du hellre lever i en sunkig relation där båda bedrar varandra istället för att bli oberoende med egen ekonomi och egen bostad.

Visst din partner verkar ju vara en ganska stor skithög men det betyder ju inte att det du gör är på något sätt bättre. Alla parter i ert lilla drama är på ungefär samma nivå, din man, den andra snubben och du.

Du kanske borde fundera mer över varför du är så beroende av en man och om det inte är dags för dig att lära dig stå på egna ben?
  • Anonym (Kim)

Om du stannar i äktenskapet för socioekonomisk trygghet har du gjort ett aktivt val. Du kan inte gnälla på din otrogne man. Förresten har du nån aning om orsaken? Du har nu skaffat en egen kk inom äktenskapet. Någonstans måste du välja. Är ni nöjda med att vara kk? Är du säkert på att han vill ha dig på heltid? Kanske han är fullt nöjd med tillfälligt sex. 

• Kockobello
    Ordinär Man skrev 2022-11-21 16:50:04 följande:
    Det vill säga, TS prostituerade sig för bostad och god ekonomi.
    Ja, sådant kan nu män vara lite obs på.

Undrar hur vanligt detta är.

Usch.
  • SS911

Hej.. tråkigt med ännu en otrogen man.
    Men slösa inte DIN tid, du är eftertraktad, du är en av livets bästa uppfinningar och många (män) är beroende av en kvinna känslomässigt, fysiskt. Du ger honom mer än vad någon man, eller någon kvinna som ger honom sex någonsin kan göra.

Du som mamma har gjort ditt och fortsätter gör så. Vems samvete kommer att krascha snart? Jo, mannen. Särskilt om du sätter ner foten och agerar. han svek dig. Hitta en annan man.

Du löser det ekonomiska på något sätt, finns stöd på flera håll. det kommer inte vara lätt i början men varför dra ut på något?
    Det finns möjligheter för dig till riktig, genuin omtanke. Inte alla är sådana som han du är med.

Väntan gör det svårare med det ekonomiska ju mer tid som går till spillo. 

Värdera tiden med sätt att nå bra möjligheter, sträva ditåt. Då tiden bara värd och ger dig erfarenhet 

Kramis! Sofia 31

• Anonym (40ish)

Kan du sköta otroheten snyggt så är det väl bättre än att skilja er. Men det kräver ju en hel del skådespelande och att du kan hålla humöret uppe inför dina barn.

Jag förstår inte riktigt varför det ska vara så mycket bråk kring otrohet, så länge det bara är sex.. 

Men om TS har några belägg för mannens otrohet kanske ni ska diskutera om ni inte kan ha ett öppet förhållande...

• Anonym (Spalt)
    Anonym (40ish) skrev 2022-11-22 16:38:26 följande:

Kan du sköta otroheten snyggt så är det väl bättre än att skilja er. Men det kräver ju en hel del skådespelande och att du kan hålla humöret uppe inför dina barn.

Jag förstår inte riktigt varför det ska vara så mycket bråk kring otrohet, så länge det bara är sex.. 

Men om TS har några belägg för mannens otrohet kanske ni ska diskutera om ni inte kan ha ett öppet förhållande...

För att barn som växer upp med lögner själva blir manipulativa eller traumatiserade och överkänsliga av att ständigt få dubbla signaler av sina egocentriska vårdnadshavare. Därför är det bråk från min sida i denna tråden. 
  • Anonym (sådär)
    Anonym (40ish) skrev 2022-11-22 16:38:26 följande:

Jadu, om du inte kan förstå problemet med att ljuga, svika och manipulera andra så har du nog större problem som ingen här kommer kunna hjälpa dig med. Ett sånt synsätt är något man oftast förknippar med empatistörningar / narcissism och kräver professionell hjälp för att ställa diagnos och behandling.

Däremot håller jag med om att ett öppet förhållande vore en betydligt bättre lösning än vad det har i dagsläget.
  • Krafs
    Anonym (Gin) skrev 2022-11-20 11:47:42 följande:
    Han är otrogen. Ska jag?

Först skriver du att du inte vill skilja dig och förlora bostaden. Sedan skriver du att du också är otrogen och att du vill ha den nye mannen helt och hållet, men att han vill att du ska stanna kvar i din nuvarande relation.

Hur ska du ha det?
  • Anonym (Spalt)
    Krafs skrev 2022-11-28 09:48:16 följande:
    Först skriver du att du inte vill skilja dig och förlora bostaden. Sedan skriver du att du också är otrogen och att du vill ha den nye mannen helt och hållet, men att han vill att du ska stanna kvar i din nuvarande relation.

Hur ska du ha det?
    Personen är väl gammeldags och letar efter en ny att vara klassisk hemmafru hos. Om personen nu finns på riktigt. 
Svar på tråden Han är otrogen. Ska jag?