• Lina95

    Glad gubbe igår men negativt idag

    Jag fick en spontan känsla att jag ville testa ÄL igår eftermiddag, testade med clearblue rosa tester. Fick en glad gubbe, men testade idag igen o då va det en tom cirkel. Jag har typiska ÄL symtom, men hsr inte koll på min cykel, men förra mensen höll på i 2 veckor, slutade blöda för en vecka sen, är det för tidigt för ÄL? Har vi någon chans att bli gravida? Självklar låg vi igår och i onsdags så chans finns 🤪

  • Svar på tråden Glad gubbe igår men negativt idag
  • Vicblomman

    Det är inte för tidigt för ÄL en vecka efter mens! Du har haft eller kommer förmodligen få din ägglossning inom kort. Ett positivt test är ju en ökning av LH hormon vilket betyder att din kropp vill ägglossa inom 24-36 h. Håller tummarna 😁

  • Jag är bara jag

    Inte den här mensen som varade två veckor alltså? För i så fall är du på dag 21 och det är snarare sent för äl. Men äl allt mellan dag 7 och 21 räknas som normalt.

  • Lina95
    Jag är bara jag skrev 2022-11-20 19:04:47 följande:

    Inte den här mensen som varade två veckor alltså? För i så fall är du på dag 21 och det är snarare sent för äl. Men äl allt mellan dag 7 och 21 räknas som normalt.


    Fick mens den 29 oktober, och den höll i sig till den 13e, tydliga täcken på äl igår och idag samt positivt äl test på clearblue digitala test, men Inger utslag på rfsu tester.
  • Jag är bara jag
    Lina95 skrev 2022-11-20 19:24:59 följande:
    Fick mens den 29 oktober, och den höll i sig till den 13e, tydliga täcken på äl igår och idag samt positivt äl test på clearblue digitala test, men Inger utslag på rfsu tester.
    Aha, blir en lång cykel då- såvida du inte blir gravid. Glad
Svar på tråden Glad gubbe igår men negativt idag