• Sun 20 Nov 2022 17:54
    8727 visningar
    23 svar
    23
    8727

    Min kille låter sig kontrolleras av sin tonårsdotter

    Min kille och jag har varit tillsammans snart ett år. Allt har gått bra med varandras barn, mellan oss och hela särbogrejen som vi vill fortsätta vara i. Men till för någon månad sedan har problemen börjat hopa sig.. 
    Till saken hör att vi inte har barn samma helger. Men mina barn är 12 och 18, och hans är 14 och 18, så det har ändå funkat eftersom de knappt vill umgås med oss ändå, speciellt inte tonåringarna.

    Nu har hans dotter (14-åringen) börjat att bete sig mer och mer som att hon inte vill att jag ska träffa hennes pappa. Hon gör allt för att förhindra det. Tex idag var vi på kalas hos min syster (dottern ville inte följa med dit) Vi var på kalaset  två timmar. I bilen påväg hem ringde dottern och frågade sin pappa i en spydig ton när han kommer hem egentligen. Hon vill att han skulle komma hem och laga mat, trots att det fanns tacos  kylen som bara var att värma. Ist för att stanna hos mig en liten stund, var han tvungen att åka hem till henne och hjälpa henne med maten. 


    Imorse skulle jag äntligen få sovmorgon efter att ha jobbat förra helgen med delade turer (vården) och uppstigning kl 5 varje morgon hela veckan. 
    Detta visste dottern, och har då ställt sin klocka som börjar ringa på högsta volym 7 på morgonen?! Hon sover alltid annars till 13! Hon snoozade fram till 8:30 och sen låg kvar i sängen! 

    Igår var vi iväg en liten stund hos min kille föräldrar och dottern var med. Vi ville ha en flaska rött till maten eftersom det var lördag och ville åka så vi hann med systemet innan det stängde. Plötsligt var dottern väldigt långdragen hos sin farmor och farfar, där hon annars knappt vill vara.. När vi äntligen kom därifrån och skulle precis hinna till bolaget innan stängning, skriker hon att hon måste ha sjuts hem först för att hinna med en buss tillsammans med sin kompis till något de skulle på. Och snäll som min kille är 🙄 kör han hem henne. Vi kom försent till systemet och när vi kom hem, låg hon i sin säng med mobilen och sa att de ska ses senare istället. 


    Min kille, hennes pappa är så jäkla styrd av henne och låter sig styras! Jag är så trött och jag ser ju att det blir värre och värre. Jag tycker så mycket om honom och kan se en framtid med honom?men nu vet jag inte. 

    Jag har pratat med honom om detta, men han försöker göra både mig och dottern nöjda och jag ser hur han slits mellan oss, och därför har jag inte nämnt det mer. 


    Behövde verkligen skriva av mig! 


    ps; exemplen ovan är några få av många. 

  • Svar på tråden Min kille låter sig kontrolleras av sin tonårsdotter
  • Mon 21 Nov 2022 11:46
    #11
    -3
    Ensamförälder skrev 2022-11-20 17:54:17 följande:
    Min kille låter sig kontrolleras av sin tonårsdotter

    Min kille och jag har varit tillsammans snart ett år. Allt har gått bra med varandras barn, mellan oss och hela särbogrejen som vi vill fortsätta vara i. Men till för någon månad sedan har problemen börjat hopa sig.. 
    Till saken hör att vi inte har barn samma helger. Men mina barn är 12 och 18, och hans är 14 och 18, så det har ändå funkat eftersom de knappt vill umgås med oss ändå, speciellt inte tonåringarna.

    Nu har hans dotter (14-åringen) börjat att bete sig mer och mer som att hon inte vill att jag ska träffa hennes pappa. Hon gör allt för att förhindra det. Tex idag var vi på kalas hos min syster (dottern ville inte följa med dit) Vi var på kalaset  två timmar. I bilen påväg hem ringde dottern och frågade sin pappa i en spydig ton när han kommer hem egentligen. Hon vill att han skulle komma hem och laga mat, trots att det fanns tacos  kylen som bara var att värma. Ist för att stanna hos mig en liten stund, var han tvungen att åka hem till henne och hjälpa henne med maten. 


    Imorse skulle jag äntligen få sovmorgon efter att ha jobbat förra helgen med delade turer (vården) och uppstigning kl 5 varje morgon hela veckan. 
    Detta visste dottern, och har då ställt sin klocka som börjar ringa på högsta volym 7 på morgonen?! Hon sover alltid annars till 13! Hon snoozade fram till 8:30 och sen låg kvar i sängen! 

    Igår var vi iväg en liten stund hos min kille föräldrar och dottern var med. Vi ville ha en flaska rött till maten eftersom det var lördag och ville åka så vi hann med systemet innan det stängde. Plötsligt var dottern väldigt långdragen hos sin farmor och farfar, där hon annars knappt vill vara.. När vi äntligen kom därifrån och skulle precis hinna till bolaget innan stängning, skriker hon att hon måste ha sjuts hem först för att hinna med en buss tillsammans med sin kompis till något de skulle på. Och snäll som min kille är 🙄 kör han hem henne. Vi kom försent till systemet och när vi kom hem, låg hon i sin säng med mobilen och sa att de ska ses senare istället. 


    Min kille, hennes pappa är så jäkla styrd av henne och låter sig styras! Jag är så trött och jag ser ju att det blir värre och värre. Jag tycker så mycket om honom och kan se en framtid med honom?men nu vet jag inte. 

    Jag har pratat med honom om detta, men han försöker göra både mig och dottern nöjda och jag ser hur han slits mellan oss, och därför har jag inte nämnt det mer. 


    Behövde verkligen skriva av mig! 


    ps; exemplen ovan är några få av många. 


    Oj, du är verkligen huvudpersonen i allas liv, inklusive tonåringens. 
  • Mon 21 Nov 2022 17:56
    #12
    +1

    Du kan aldrig få bonusdottern att sluta med sitt intriganta beteende om inte hon själv inser hur hon beter sig och ändrar sig eller om inte pappan sätter ner foten (tungt och konsekvent). Ingetdera lär hända. Dottern trumfar dig - varje gång, vågar jag påstå.
    Satsa på särboliv om du verkligen gillar karlen trots att du nu sett hur han värderar dig,  eller dra dig ur förhållandet. Lugnast för alla med en rejäl förändring, inte minst för din egna barn.

  • Mon 21 Nov 2022 18:16
    #13
    +9
    Couchpotato skrev 2022-11-21 10:53:02 följande:

    Vad är poängen med de här trådarna? 


    Ska vi sitta och tycka synd om dig och att tonåringen är knäpp i huvudet? Sen då? Vad händer när du fått din bekräftelse? Ska du göra något åt saken som du inte kunnat gjort innan tråden på FL?


    Jag är själv pappa och mina barn, mitt blod går först i alla frågor. 
    Det finns kvinnor med egna barn som resonerar precis likadant och vi har full förståelse för varandra. Men på FL hopas egoisterna. 


    Vad är poängen med att du skriver i tråden? Det här är ett diskussionsforum, syftet är att diskutera, Ibland vill nån ha bekräftelse, ibland kreativa ideér. Ibland räcker det långt med att bara få ventilera en fråga.

    Vill du inte diskutera behöver du inte...

    Jag är också pappa och sätter mina barn först, men jag åker inte hem för att hjälpa min 16 åring sätta på micron. Jag åker inte heller hem för att koka makaroner åt dom om jag är iväg på annat. 

    Att curla sönder barnen är verkligen inte att låta "mitt" blod gå först. Det är att göra barnen en otjänst.
  • Mon 21 Nov 2022 18:36
    #14
    -1

    Jag tycker hon låter helt normal. Sen ska man ju inte agera på en tonårings varje önskan för då får man fullt upp. Samtidigt om det är det man vill (kanske din sambo i det här fallet) så är ju det okej det med men då hamnar du i kläm. Jag tänker att många skriker om hur tuffa de var när de var tonåringar och flyttade hemifrån si och så tidigt. Men samhället har förändrats. Tonåringar kan, men de varken vill eller måste. Depressioner ökar och människor känner sig ensamma. Ta hand om varandra. Och ja barnen kommer först. Jag har själv en 14åring. Inte säker På att din sambos dotter gör detta för att sabba för er utan kan det vara så att hon är i centrum av sitt eget universum. Det är en fas och har inget med dig att göra. 

  • Mon 21 Nov 2022 21:22
    #15
    -1

    Hon låter ju som en vanlig självisk tonåring. 


    Hon kanske vill ha pappa för sig själv helt enkelt. 

    Det enklaste borde vara att ni ses när han inte har sina barn så slipper ni varandra. 

  • Celina­24
    Fri 9 Dec 2022 20:57
    #16

    Tack för alla svar. Ska erkänna att det gick väldigt fort mellan oss men min dotter fick vara med och bestämma vart vi skulle bo. Första åren var allt frid och fröjd men så plötsligt ihop med puberteten blev allt fel här hemma. Sambon och jag ska imorgon försöka sätta oss och prata med min dotter om vad som inte känns bra. Har också kännt ibland att särbo kanske skulle vara lämpligt pga situationen. Är fortfarande väldigt kluven och tar till mig vad ni skriver. Ja han är tuff och envis min sambo men samtidigt under ytan väldigt sårbar.

  • Celina­24
    Fri 9 Dec 2022 22:12
    #17
    Celina24 skrev 2022-12-09 20:57:01 följande:

    Tack för alla svar. Ska erkänna att det gick väldigt fort mellan oss men min dotter fick vara med och bestämma vart vi skulle bo. Första åren var allt frid och fröjd men så plötsligt ihop med puberteten blev allt fel här hemma. Sambon och jag ska imorgon försöka sätta oss och prata med min dotter om vad som inte känns bra. Har också kännt ibland att särbo kanske skulle vara lämpligt pga situationen. Är fortfarande väldigt kluven och tar till mig vad ni skriver. Ja han är tuff och envis min sambo men samtidigt under ytan väldigt sårbar.


    Ursäkta vet inte hur man raderar. Har av misstag skrivit i fel tråd.
  • Wed 14 Dec 2022 17:46
    #18
    +2
    Couchpotato skrev 2022-11-21 10:53:02 följande:

    Vad är poängen med de här trådarna? 


    Ska vi sitta och tycka synd om dig och att tonåringen är knäpp i huvudet? Sen då? Vad händer när du fått din bekräftelse? Ska du göra något åt saken som du inte kunnat gjort innan tråden på FL?


    Jag är själv pappa och mina barn, mitt blod går först i alla frågor. 
    Det finns kvinnor med egna barn som resonerar precis likadant och vi har full förståelse för varandra. Men på FL hopas egoisterna. 


    Tror du att du gör barnet en tjänst genom att låta det bli bortskämt och behandla andra människor illa?
  • Sun 8 Jan 2023 16:05
    #19
    +1

    Det gamla vanliga med dessa hemska tonårsdöttrar och deras pappor. Så tröttsamt. Jag förstår dig TS till 100% eftersom jag levt i din skit i så många år. Särbo livet var det enda rätta, men inte blev dottern normalare efter det eller efter att hon blivit vuxen. De manipulerar sina pappor så länge de kan och försöker få bort varenda kvinna, eftersom de ser oss som konkurrenter som tar pappan ifrån dem De kämpar in i det sista tills de lyckas få bort oss. Och de flesta lyckas. Undrar hur dessa tjejer utvecklas till senare i livet. Stackars pappor och stackars vi.

  • Sun 8 Jan 2023 16:48
    #20
    -3
    Couchpotato skrev 2022-11-21 10:53:02 följande:

    Vad är poängen med de här trådarna? 


    Ska vi sitta och tycka synd om dig och att tonåringen är knäpp i huvudet? Sen då? Vad händer när du fått din bekräftelse? Ska du göra något åt saken som du inte kunnat gjort innan tråden på FL?


    Jag är själv pappa och mina barn, mitt blod går först i alla frågor. 
    Det finns kvinnor med egna barn som resonerar precis likadant och vi har full förståelse för varandra. Men på FL hopas egoisterna. 


    Så jävla rätt! Jag är oxå pappa och sätter alltid barnen före min partner.. däremot curlar jag inte barnen, jag tar hand om dem utan yttre tryck om åsikter.

    Jag har sagt det till min partner ett par ggr när hon trampar in för långt. Oftast när dom gör det är det ju trots allt för att vinna egna fördelar. Inte för barnets skull gällande uppfostran och curlande. Flickvänner kommer efter barnen i min prioriteringslista, och det har min partner fått köpa.
  • Sun 8 Jan 2023 17:50
    #21

    Singelmammor som jag träffat tänker ju likadant. Det är därför jag inte väljer att träffa kvinnor utan barn. De förstår inte. 


    Hangout91 skrev 2023-01-08 16:48:47 följande:
    Så jävla rätt! Jag är oxå pappa och sätter alltid barnen före min partner.. däremot curlar jag inte barnen, jag tar hand om dem utan yttre tryck om åsikter.

    Jag har sagt det till min partner ett par ggr när hon trampar in för långt. Oftast när dom gör det är det ju trots allt för att vinna egna fördelar. Inte för barnets skull gällande uppfostran och curlande. Flickvänner kommer efter barnen i min prioriteringslista, och det har min partner fått köpa.
  • Tue 28 Mar 2023 18:18
    #22

    Jag har levt så I 8 år (varit tillsammans i 10) och nu orkar jag inte mer. barnet som bor hemma är 20 och flyttar snart hemifrån men jag har insett att det här kommer aldrig ta slut 

    Det är skillnad på att sätta barnen först och att sätta barnen först.

    För mig är det inte att sätta barnen först på ett bra sätt att Alltid låta dom få som dom vill. Att ställa in saker när  barnen får ett nyck. Att bara äta deras favoritmat, att åka hem för att laga mat till ett vuxet barn, att låta dom bestämma allt i hemmet.

    Att sätta barnen först är att se till deras välbefinnande att inte flytta ihop utan att barnet införstådd i vad det innebär. Me. Att låta barnet bli en tyrann som ska bestämma allt är inte att sätta barnet först det är att göra odrägliga ungar

    Här hade vi familjeråd innan vi flyttade ihop. Tillsamman med barnen pratade vi om   gemensamma förhållningsregler och vad vi tyckte  var rimliga krav. Och barnen var med och sa sitt och blev absolut inte överkörda .. Men när det kom till kritan tyckte hans barn det var jobbigt  och struntade i allt och han tog aldrig diskussionen

    Nu sista fick jag en utskällning kallades bla värdelös, lat, kärring  för att yngsta inte fick följa med till farmor för att hon haft feber en vecka och fortfarande hade feber.. Och sambon anser inte att det är hans grej att gå mellan.. Och så är det alltid...

    Så. Mitt råd.. Flytta inte ihop.. Fortsätt vara särbo. 

  • Tue 28 Mar 2023 20:05
    #23

    Självklart går barnen först för en förälder, men inte på det sättet TS beskriver.

    Man undrar ju varför en 14-åring inte kan fixa mat själv, samt måste ha skjuts? Var det väldigt sent? Dåliga kommunikationer?

    Att curla sina barn är sällan bra och har skrämt bort många partners.

Svar på tråden Min kille låter sig kontrolleras av sin tonårsdotter