• Mon 21 Nov 2022 17:38
    3314 visningar
    4 svar
    4
    3314

    Gravid med lite symtom

    Hej.

    Jag är gravid i vecka 10 (9+5) och har hittills knappt haft några symtom alls. Jag har gjort IVF och fick under stimuleringen symtom som var mer lika "graviditetssymtom" än vad jag har nu som gravid. Jag har iom vissa tidigare komplikationer samt IVF fått göra VUL nu ett par gånger där alla sett ut som de ska. Jag vet att jag egentligen borde vara tacksam för att jag mår så pass bra, men det känns overkligt och otroligt påfrestande att känna sig precis som vanligt. De enda jag känner är evt lite tröttare samt mer flytningar. Har känt ett svagt svagt illamående någon morgon men väldigt diffust. Har inga ömma bröst och de har heller inte vuxit. Har läst om att man kan få så kallade spökveckor snart också, om det gäller även mig kommer jag förmodligen inte känna något alls förrän eventuella fosterrörelser :/

    Är det någon annan som har känt likadant?  

  • Svar på tråden Gravid med lite symtom
  • Mon 21 Nov 2022 18:25
    #1

    Det är nog mer vanligt än man tror att vara i princip symptomlös. En bekant till mig visste inte ens att hon var gravid förrän i femte månaden för enda "symptomet" var utebliven mens och det trodde hon var klimakteriet. Illamående drabbar ca 40% så majoriteten mår inte illa. Ömma bröst hade jag aldrig som gravid- ja, lite på slutet då, men absolut inte i början.

    Du är uppenbarligen gravid och allt ser bra ut så gläds åt att du får må bra! Glad  Tids nog kanske du vaggar fram som en strandad val och spyr nästan av att borsta tänderna.  

  • Anonym (Oj)
    Mon 21 Nov 2022 18:31
    #2

    Förstår inte varför man inte vill må bra och vara pigg så länge det går? Man är inte mindre gravid för det.

  • Mon 21 Nov 2022 20:11
    #3
    Jag är bara jag skrev 2022-11-21 18:25:41 följande:

    Det är nog mer vanligt än man tror att vara i princip symptomlös. En bekant till mig visste inte ens att hon var gravid förrän i femte månaden för enda "symptomet" var utebliven mens och det trodde hon var klimakteriet. Illamående drabbar ca 40% så majoriteten mår inte illa. Ömma bröst hade jag aldrig som gravid- ja, lite på slutet då, men absolut inte i början.

    Du är uppenbarligen gravid och allt ser bra ut så gläds åt att du får må bra! Glad  Tids nog kanske du vaggar fram som en strandad val och spyr nästan av att borsta tänderna.  


    Det kanske är mer vanligt än vad man tror.. Jag ska verkligen försöka glädjas mer och njuta. Mitt i allt kanske jag är där som du säger.. Glad
  • Mon 21 Nov 2022 20:13
    #4
    Anonym (Oj) skrev 2022-11-21 18:31:35 följande:

    Förstår inte varför man inte vill må bra och vara pigg så länge det går? Man är inte mindre gravid för det.


    Missförstå mig rätt, jag vill mer än gärna må bra men förundras över att det kan kännas så här lite.. Jag tror det blir mer overkligt iom att symtomen helt uteblir.. 
Svar på tråden Gravid med lite symtom