• Millan644

    Behövs babyskydd?

    Hej,
    Jag är gravid nu i v 13 och vi har funderat på babyskydd. Saken är den att ingen av oss har varken körkort eller bil. Bor i en förort till Stockholm med hyfsade kommunikationer. Ibland händer det ju dock att vi åker taxi eller i kompisars bilar. Är det värt ändå att köpa ett eget babyskydd? Hur har ni andra icke bilägare tänkt? Vilket babyskydd är i såna fall värt att köpa?  Det behöver ju funka i flera typer av bilar

  • Svar på tråden Behövs babyskydd?
  • Millan644

    Som jag skrev i tråden förekommer det ju ändå ibland att vi åker bil. Taxi, kompisar etc. Inte hela tiden men det händer. Därför undrar jag hur andra i samma situation tänker.

  • Tinykangaroo

    Taxibilar i Stockholm har inte babyskydd, iallafall hade de inte det när jag bodde där. Bara av den anledningen är det värt att ha ett babyskydd ifall ni snabbt behöver ta ett någonstans.

    Vi var i samma sits som er när vårt barn kom, åkte taxi hem från bb och sen tillbaka till sjukhuset flera gånger under första levnadsveckan. 

    Mitt tips är att köpa ett begagnat som spänns fast med säkerhetsbälte, det funderade bra för oss i många olika bilar.

  • Millan644

    Tack för svar :) Vi har väl också haft lite samma tankar som du beskriver så lutar nog åt att köpa ändå.

  • Um Hamza

    Babyskyddet är bara ett plastskal med stoppning, så det är inte lika noga med märken. Med vårt första barn hyrde vi på BVC, det var verkligen inget fancy men billigt, och skönt att åka bil till och från förlossningen. Nu med sista köpte vi ett på biltema för 299, det har hållt bra och ska snart användas igen till vår nya bebis 

Svar på tråden Behövs babyskydd?