• linani

    Kläder som publik på hockeymatch

    Ska för första gången i livet gå på en hockeymatch, inomhus, Malmö Arena.

    Hur kallt/varmt brukar det vara i arenorna? Hur mycket kläder behöver jag ha som publik? Vinterjacka, mössa, vantar, långkalsonger....

    Min senaste is-upplevelse är en råkall kommunal ishall, men hoppas verkligen på att stora arenor är behagligare än så!

  • Svar på tråden Kläder som publik på hockeymatch
  • Anonym (Kalle)
    linani skrev 2022-11-22 10:18:31 följande:
    Kläder som publik på hockeymatch

    Ska för första gången i livet gå på en hockeymatch, inomhus, Malmö Arena.

    Hur kallt/varmt brukar det vara i arenorna? Hur mycket kläder behöver jag ha som publik? Vinterjacka, mössa, vantar, långkalsonger....

    Min senaste is-upplevelse är en råkall kommunal ishall, men hoppas verkligen på att stora arenor är behagligare än så!


    Det är ganska kallt, så ha lite lager på lager, så du kan ta av dig om du ändå tycker det är för varmt. 
  • Anonym (AIS)

    Sitter man allra närmast isen kan det vara lite svalt, längre upp varmare. Du behöver definitivt inte långkalsonger. Du har helt enkelt på dig samma kläder som du åker dit i, svårare än så är det inte. Och så tar du av det som är för varmt att ha på, som mössa, vantar och kanske jackan.

  • linani
    Anonym (AIS) skrev 2022-11-22 12:03:40 följande:

    Sitter man allra närmast isen kan det vara lite svalt, längre upp varmare. Du behöver definitivt inte långkalsonger. Du har helt enkelt på dig samma kläder som du åker dit i, svårare än så är det inte. Och så tar du av det som är för varmt att ha på, som mössa, vantar och kanske jackan.


    Tack för svar, haha! Låter som jag inte behöver frysa ihjäl då.

    Är van vid fotbollsmatcher men där håller jag ju värmen genom att stå och sjunga i klacken...   :D
  • Anonym (Han Solo)

    Jag brukar sitta i skaljacka, tshirt och vanliga jeans. Ganska lätt klädd. 
    Men man dricker kaffe och är engagerad i matchen så jag skulle nog inte känna om jag frös. 

    Hockey är fantastiskt <3

  • Marie7

    Brukar vara behagligt i arenor som Hockeyallsvenskan och SHL spelar i. Jag fryser ofta och lätt, men för mig har det räckt med tunn dunjacka, jeans och ibland fingervantar. Har haft med en filt i väskan utifall att. Är världens tempo och tryck! Så häftigt! Hoppas du får kul!

Svar på tråden Kläder som publik på hockeymatch