• Essiewik

    Hjälp.

    Hej, Jag är en tjej på 25 år som för 4 månader sedan förlorade sin mamma pga lång sjukdom. Jag har bott hemma hela mitt liv ända tills detta hände. Nu bor jag i en helt annan stad som min syster bor i också och har förlorat allt.
    Jag har autism, add och diabetes typ1 vilket gör att jag inte funkar som många andra i vardagen. Har boendestöd och LSS.
    Problemet nu är ju då att jag har verkligen ingenting här i den nya staden. Förutom min syster och hennes sambo. Där jag bodde förut hade jag allt från: Daglig verksamhet, helgläger, kompisar, många av mammas kompisar, en rutin som passade mig ect.
    Mitt liv fungerade förut helt perfekt även om jag behövde hjälp i vardagen. 

    När jag framför till min syster att jag skulle vilja flytta tillbaka så kommer hon bara med bortförklaringar om varför jag inte ska det och det gör ont. Hon iprincip tvingade mig att flytta till hennes stad för att jag annaes skulle "blivit ensam" där borta. Men det är ju inte sant...

    Alltså jag vill verkligen flytta tillbaka till det jag känner mig trygg i och med.

  • Svar på tråden Hjälp.
  • Anonym

    Det är du själv som bestämmer om du vill flytta.
    Det spelar ingen roll om din syster är emot det.
    Du ska inte bo i en stad för att det ska kännas bra för din syster. 

  • Anonym (=)

    Hade du någon kontaktperson i din gamla hemstad som du kan kontakta? 

  • Ocdmänniska

    Först så beklagar jag sorgen verkligen. Sen så ska du leva ditt liv som du vill leva det, inte som din syster vill att du ska leva. Hon lever sitt liv och du ska leva ditt. Tänk bara på dig själv och gör det som känns bäst 

  • Essiewik
    Anonym (=) skrev 2022-11-22 20:58:10 följande:

    Hade du någon kontaktperson i din gamla hemstad som du kan kontakta? 


    Hur menar du med kontaktperson?
Svar på tråden Hjälp.