• Wed 23 Nov 2022 17:00
    9124 visningar
    5 svar
    5
    9124

    Mysteriespel eller Exit games. Vilket är bäst?

    Tänkte för en gångs skull vara ute i god tid med att köpa julklappar till mitt systerbarn ( 18 år) som gillar escape rooms och spel som är som escape rooms. Det vore roligt att ge dom något spel de kan spela med oss alla på jul.
    Jag har tidigare spelat Projekt Facklan från mysteriespel.se (www.mysteriespel.se/products/projekt-facklan) och det var väldigt kul för hela familjen.

    Sen vet jag att det finns massa Exit Games ( sallskapsspel.se/kategori/exit-games ) som också ska vara väldigt roliga.

    Jag vet att mitt systerbarn antagligen kommer vara nöjd med vilket som, men undrade vad ni tyckte var/verkar bäst?
    Jag vet inte vilket Exit Games som skulle passa för det finns så många olika och de kanske är olika bra?
    Mysteriespel verkar ha motsatta problem med ett extremt litet utbud men det jag testat har varit väldigt kul.

    Har ni tips på andra sorters escape games eller spel så skulle det uppskattas!
    Tack så mycket!

  • Svar på tråden Mysteriespel eller Exit games. Vilket är bäst?
  • Sun 25 Dec 2022 21:42
    #1

    Lite sent men har faktiskt fått ett sånt där Mysterispel i julklapp jag ska köra med familjen inom snar framtid. Tycker det ger en cool feeling när man öppnar det. Känns mer "äkta" än de Exit games jag spelar. Men har som sagt inte spelat det än. Kan komma med recension då.

    Har annars kört några Exit games innan. Tyckte Lord of the Rings versionen var rolig, men jag gillar Sagan om Ringen så det var ganska safe. Den sjunkna skatten var också rolig då, särskilt för min dotter som gillar dykning och sånt.

  • Wed 22 Feb 2023 13:19
    #2

    Fick inte så många svar men jag testade båda över jul. Ena barnet fick ett mysteriespel och det andra fick ett Exit Game. Jag tyckte Mysteriespelet var lite roligare men barnen var nöjda med båda. Vi löste allt tillsammans och det var ganska klurigt.

  • Wed 30 Aug 2023 14:04
    #3
    Zamiast tego polecam wypróbowa? prawdziwe do?wiadczenia w pokoju ewakuacyjnym. W Szwecji istnieje wiele fantastycznych obiektów typu escape room. Sprawd? ten link, aby zobaczy? najlepsze: https://lock.me/sv/sweden/ranking-escape-room. Rozwi?zywanie zagadek i wyzwa? z prawdziwego ?ycia to zabawna i ekscytuj?ca aktywno??.
  • Wed 30 Aug 2023 14:52
    #4

    Jag vet inte riktigt vad som kvalar till mysteriespel eller exit games, men köpte en mordgåta från hiddenreality.se/ i somras som dottern (14 år)  och hennes kompisar löste (eller försökte lösa), de var nog egentligen lite unga eftersom spelen är avsedda för äldre ungdomar och vuxna men tyckte att det var spännande. 


    Superfint paketerat men mappar, bilder, kartor osv. 

  • Wed 30 Aug 2023 14:53
    #5

    hahaha inser att tråden var från förra året... men hursom, ett tips för den som är intresserad  

Svar på tråden Mysteriespel eller Exit games. Vilket är bäst?