• Anonym (Undrande)

Löneväxling - bara vissa månader

Jag löneväxlar 4000 kr/mån. Dom pengarna hamnar på SEB som har totalt värdelöst ui för att hålla koll på sina prylar. Hur som helst, när jag nu går in och snokar så ser det ut som jag fått följande inbetalningar...
    - juli 5410 kr
    - oktober 21640 kr
    - november 16230 kr

kan endast se från slutet av mars, men ingenting i slutet av mars, ingenting i april, maj, juni, augusti eller september.

Ska det se ut på det här viset? Nån som är duktig på sånt här.

• Svar på tråden Löneväxling - bara vissa månader
  • Anonym (Ellen)

Jag har jobbat en del med det innan så med förbehållet att någon liten regel kan ha ändrats. Men nej, du ska inte acceptera att det ser ut så, det verkar märkligt.
    Finns det något slags avtal du skrivit på? Regelverk eller policy?
    Vi drog månadsvis och det fanns ett tidsspann på 3 mån för det fall att arbetsgivare eller arbetstagare ville göra förändringar.
    Om någon drog 4000kr på min lön så skulle jag förvänta mig att samma summa överförs till min försäkring. Jag tror det står 7 kalenderdagar i vårt avtal, så det vi drar i samband med lön ska du se som en inbetalning inom max en vecka. Om vi som arbetsgivarna "ligger" på pengarna och betalar in till din försäkring lite då och då när vi känner för det så skulle du ju kunna gå miste om avkastning som du givetvis då inte får någon kompensation för. 
    Ställ frågan och be att de förklarar. 

Svar på tråden Löneväxling - bara vissa månader