• asse18

    Tips på kladdig jullek att köra på kontoret?

    Hallå!

    Planeringen för årets jullekar på kontoret är i full gång. För en av lekarna vill vi att deltagarna ska få kladda ner sig ordentligt (tänk leta-mandel-i-bytta-fylld-med-gröt) ? givetvis iklädda något skydd av nåt slag.

    Vi vill däremot ha så lite matsvinn som möjligt. Någon som har tips på vad man skulle kunna ersätta gröten med, och som även går att få i hyfsade mängder? Har fått hel och total black out!
  • Svar på tråden Tips på kladdig jullek att köra på kontoret?
  • Mortiscia80

    Köp efterrättsgelé :) Man kan också få till rätt så geggigt av bara vatten blandat med antingen mjöl eller potatismjöl.

  • BuoBä

    Herregud vilken idiotisk idé. Redan lekar hade fått mig att gå och gömma mig med "måste ta ett viktigt jobbsamtal". Kladdiga lekar så hade jag gått hem och börjat leta efter ett nytt jobb. 

  • asse18

    Inte för att det ska spela någon roll för seriositeten på förslagen eller tonen i tråden, men det är de tre mest tävlingsinriktade personerna på kontoret som kommer att utsättas för leken. Mandeln i sig kommer inte att ligga gömd i "gröten", utan under en tallrik. Smartast vinner.

Svar på tråden Tips på kladdig jullek att köra på kontoret?