• Anonym (Flyhigh)

    Ni som testat tyngre droger

    Ni som testat droger, hur kommer det sig att ni inte blev fast? Eller hur tog ni er ur? Jag menar inte droger som i att ha rökt cannabis eller dragit en lina ladd på en fest en enstaka gång. Jag menar ni som tagit sånt man mår riktigt bra av och som tar bort all smärta i själen. Som till exempel tramadol, oxycontin, lean och heroin. Jag är genuint intresserad av att veta hur vissa bara kan släppa den underbara känslan och acceptera att den inte kommer tillbaka igen när ruset är över. Jag är 6 månader nykter efter ett års missbruk av smärtstillande men det går inte en dag utan att jag saknar den fantastiska känslan. Jag vet att den aldrig kommer kunna upplevas utan tabletterna. Jag vill veta hur andra som upplevt den kan gå vidare. 

  • Svar på tråden Ni som testat tyngre droger
  • Anonym (Morfin)

    Jag har fått sprutor med morfin av vården och tagit benso och oxynorm på recept. Särskilt morfinet var helt underbart, en av de mest fantastiska upplevelserna jag varit med om kan fortfarande tänka på det ibland. Men jag vet vad missbruk leder till och ett sådant liv vill jag inte leva det är inte värt det. Jag mår hellre bra hela tiden än helt fantastiskt några timmar och skit resten av tiden. Jag vet inte hur det är med just morfin men det är inte ovanligt att ruset minskar så man behöver mer och mer, tillsist får man inget rus alls utan måste ta för att fungera normalt. 

  • Anonym (Draken)

    Jag har varit torsk.
    hash 10 år
    kokain 2 år
    benzo 1 år
    lyrica 3 år

    efter ett sånt tungt missbruk så tog det mig 1 år att sluta känna sug.

    idag är jag ren sedan 5 år tillbaka.
    Det blir bättre med tiden, men du kommer fortsättningsvis känna sug då och då.
    Då måste du se till att vara stark för att fortsätta vara människa 

  • Anonym (Nfnf)
    Anonym (Morfin) skrev 2022-11-26 15:27:39 följande:

    Jag har fått sprutor med morfin av vården och tagit benso och oxynorm på recept. Särskilt morfinet var helt underbart, en av de mest fantastiska upplevelserna jag varit med om kan fortfarande tänka på det ibland. Men jag vet vad missbruk leder till och ett sådant liv vill jag inte leva det är inte värt det. Jag mår hellre bra hela tiden än helt fantastiskt några timmar och skit resten av tiden. Jag vet inte hur det är med just morfin men det är inte ovanligt att ruset minskar så man behöver mer och mer, tillsist får man inget rus alls utan måste ta för att fungera normalt. 


    Att ta läkemedel du fått utskrivet från vården är ju inte att ta tyngre droger och knarka. Det är när man missbrukar. 
  • Anonym (Nfnf)

    Har haft benzo utskrivet i flera år och jag är då inte en knarkare för det. Tar de så sällan ändå. 

  • Anonym (Morfin)
    Anonym (Nfnf) skrev 2022-11-26 16:23:10 följande:
    Att ta läkemedel du fått utskrivet från vården är ju inte att ta tyngre droger och knarka. Det är när man missbrukar. 
    Hur man känner när man tar morfin ändras inte för att någon ger det till än på sjukhus det är exakt samma känsla. Det är inte konstigt att bli beroende av receptbelagda preparat heller det börjar så för många. 
  • Anonym (Nfnf)
    Anonym (Morfin) skrev 2022-11-26 16:58:46 följande:
    Hur man känner när man tar morfin ändras inte för att någon ger det till än på sjukhus det är exakt samma känsla. Det är inte konstigt att bli beroende av receptbelagda preparat heller det börjar så för många. 
    Det gör ju ändå inte till ämnet att missbruka det. Om man däremot blivit beroende och ökat dosen och blivit fast, ja då är det missbruk. Då knarkar man.
  • Anonym (gg)

    Nackdelarna övervägde fördelarna ganska snabbt. Sedan tog det ytterligare tid för att faktiskt klara av det.

    För mig var det ren disciplin att jag lyckades sluta, samt att jag varje gång jag kände ett sug pratade med andra som slutat med droger, tex i flashbacks drogrehab-tråd. Jag använde även mig ofta av fysisk träning varje gång jag kände att det blev jobbigt.

    Jag har varit drogfri sedan 2014. Idag är det knappt ens jobbigt att låta bli. Jag kan ha svackor psykiskt, det är ofta då jag kan känna någon tanke på droger, men de är inte så starka att jag faktiskt gör det.

  • Anonym (gg)

    Jag har tagit följande droger f.ö.

    Kokain, crystal meth, amfetamin, heroin, metadon, hasch, LSD, ecstacy, mdma, lyrica, morfin, subutex, tramadol, opium, svamp, bensodiazepiner, och säkerligen fler jag inte minns just nu. 

  • Anonym (Morfin)
    Anonym (Nfnf) skrev 2022-11-26 16:59:42 följande:
    Det gör ju ändå inte till ämnet att missbruka det. Om man däremot blivit beroende och ökat dosen och blivit fast, ja då är det missbruk. Då knarkar man.
    Jag har aldrig sagt att jag varken missbrukat, knarkat eller varit beroende.
Svar på tråden Ni som testat tyngre droger