• Anonym (Villrådig)

    Elgiganten, lurad på Black friday rea?

    Vi har under hösten letat ny dammsugare,  och läst många tester och recensioner.
    Urvalet är ju i princip obegränsat.
    Bestämde oss för en skaftdammsugare som fått väldigt bra i test och nu hittade vi den för ett mycket nedsatt pris.
    Efter att vi köpt den upptäckte vi att det finns flera modeller med samma namn och siffror,  men just det modellnumret vi köpte finns inte att hitta på något annat ställe än just Elgiganten...
    Så det går varken att läsa recensioner eller jämföra priser på vår modell.
    Vi har inte använt den ännu, eftersom vi upptäckte detta när vi kom hem.
    Just denna modellen verkar inte ens finnas på svenska marknaden, förutom på Elgiganten.
    Tänk om de satt upp ett överpris, och sen sänker priset rejält inför black friday? 

  • Svar på tråden Elgiganten, lurad på Black friday rea?
  • Anonym (äää)

    Eller tänk om ni faktiskt köpt en bra produkt, och den är lika bra oavsett vilket nummer och namn den har? 
    Är ni enbart ute efter att se om en butik lurat er eller ville ni faktiskt ha en ny dammsugare. 

  • Anonym (I Do)

    Det är mycket möjligt, både Elgiganten, Mediamarkt mfl har ofta nån liten siffra eller bokstav som skiljer sig från det som konkurrenterna säljer. Därför gäller inte garanti om bästa pris om man hittar produkten någon annanstans heller, för det ÄR inte exakt samma produkt. 
    Ni får väl testa helt enkelt, förhoppningsvis blir ni nöjda. Det är ju inte som att ni önskat en dammsugare och fick hem en gräsklippare?

  • Anonym (Hej)

    Trist att ni utgår från att ni blir lurade. Hst niballtid den inställningen. Fast samtidigt så känns det ju som ni forskat en del. Hur ligger den prismässigt med andra skaftdammsugare? Ni får väl byta och köpa någon annan då. 
    Ni kanske faktiskt gjorde ett jättebra fynd.... 

  • Anonym (P.)

    Ett tips är att kolla på PriceRunner, där kan man se utvecklingen av priset det senaste halvåret.

  • Anonym (Process)

    Åh vad underbart att köpa en av sin första skaftdamsugare med hoppet om att denna vitvara kommer tillföra något i vardagen. 

    Jag minns mitt första vitvarupaket, tvättmaskin och torktumlare. 5 års garanti och att vi tittat runt och jämfört. Att vi var glada över ett bra köp och att vi gjort det bästa valet.

    Naturligtvis gick torktumlaren sönder första gången efter 3 år och självklart var garantin tämligen begränsad. Och självklart var det snorjobbigt att få in det i vardagen att tumlaren skulle fixas. Även om det gick på garantin.

    Numera är vi tämligen realistiska ang. våra förväntningar. Jag har under min livstid köpt 3 tvättmaskiner, 3 diskmaskiner och tämligen många dammsugare. 

    Högst troligt har ni gjort ett tillräckligt bra köp och rent krasst är alltid berättelsen om den fantastiska produkten långt mycket trevligare än allt städande den används till. 

    Som tant råder jag dig att nu snarare fokusera på hur ni ska förvara er nya skaftdamsugare så att den inte irriterar er och blir lätt att plocka fram, snarare än att undersöka om ni kunde gjort ett ännu bättre kap!

  • Anonym (Tanten)

    Hoppas att ni fått en dammsugare som fungerar bra, dock kanske inte så länge. Idag verkar hållbarheten inte prioriteras alls. Sedan är jag tveksam till att de bästa produkterna reas ut men de kan fungera alldeles utmärkt ändå.

  • Anonym (Villrådig)

    Går inte att citera här, i vanlig ordning...

    Anonym (äää):   Vad menar du egentligen?   Jag skrev ju redan i första stycket att vi letat dammsugare under hösten och läst åtskilliga recensioner.   
    Skulle vi lägga den tiden och energin och slutligen bestämma oss och köpa en dammsugare om vi inte ens ville ha en dammsugare?

    Anonym (I do): Ja det som är konstigt är att denna modellen finns endast på Elgiganten.   Så det går inte att jämföra någon annanstans.
    Alltså modellen heter samma, men på våran är det ett annat serienummer,  och just modellen med det serienumret finns inte att hitta.
    Skillnaden är att det följer med färre tillbehör, och att det inte finns någon recension alls på den vi köpte. 

    Anonym (Hej):  Vi utgår inte från att vi blivit lurade.

    Anonym (P): Tack, det har vi gjort.  Där ska den ha haft ordinarie pris februari till november.  Sedan nedsatt pris.

  • Anonym (Villrådig)

    Vi är nöjda, hittills.
    Priset som nedsatt är ungefär vid medelpriset för dammsugare.   
    Billigare än Dyson tex,  och inte lika hypad som Dyson.
    Kanske verkar konstigt att vi tar så lång tid på oss inför köp, och läser så mycket om olika märken och modeller, och recensioner.   Men vi har begränsad ekonomi och har inte råd att göra impulsiva köp eller köpa grisen i säcken.

Svar på tråden Elgiganten, lurad på Black friday rea?