• tutte2k

    Spel som främjar tangentbordsvana

    Hej jag har utvecklat ett spel som skall främja både barn och vuxnas tangentbordsvana. Skulle verkligen vilja ha lite feedback :)

     Det finns tre svårighetsgrader (kids,easy,normal).

    tutte2k.github.io/TypingGame-OceanAscending/

    Körs för närvarande bara på dator i valfri webbläsare 
    :)



    Tack :)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-12-05 15:17
    Spelvideo:


  • Svar på tråden Spel som främjar tangentbordsvana
  • Anonym (Nej)

    Kommer inte klicka på en länk som kan leda till exakt vad som helst.

  • Anonym (40ish)

    Det var lite för svårt för barn som inte är hemma på tangentbordet. Jag kom en bit på easy men sen hade barnen tröttnat och ville göra annat med datorn.. 

    Men det var ett kul program tyckte jag som vuxen. Mina barn behöver liknande program.

  • tutte2k

    Ja är man osäker på vart länken leder så kan det hjälpa att googla på domänen. Annars kan man ju bara som du säger skita i det :)

    Och supertack för feedbacken du som vågade!! :)

  • Anonym (40ish)

    Lät de äldre barnen spela en liten stund med de tröttnade tyvärr ganska snabbt. Jag och den minste spelade ihop nästan 30 000 poäng (500 fiskar), men jag undrar om det verkligen sparades, antagligen för att jag startade det i inkognitoläge..

    Jag tycker att det är lite för svårt att se vad det står på blixten och ibland även på de ljusa fiskarna. Annars var det ganska bra balacerat i svårighetsnivåerna. Det kan bli lite väl tomt i kids-läget. Kan du inte lägga till något som snabbare fyller på med fiskar när det är helt tomt så att barnen slipper sitta och vänta?

    Det tar lite för lång tid att laddas.. är det jag som har dålig uppkoppling?

  • tutte2k

    Helt, klart. Jag fixar till kidsläget direkt. Det borde ha sparats även om listan inte uppdateras förens nästa gång man "förlorar". Kör du inkognito när du laddar spelet så får du ladda om i varje ny session. Annars ska det gå snabbare. Försöker lösa en progressbar vid inläsning av spelet men har inte hunnit. Är en vecka in i projektet :) och ensam. 

Svar på tråden Spel som främjar tangentbordsvana