• Anonym (Gravid?)

    Osäker på om jag fortfarande är gravid

    Jag är ev i v 7, men jag vet verkligen inte säkert. För jag har blött en hel del under graviditeten. Alltså inte bara lite rosa utan ordentligt med blod dagligen under två veckor. Men mina tester har fortsatt att öka under tiden och jag hade senast 3+ på veckoindikatorn. 


    Jag har avvaktat med inskrivningen pga att Jag var helt inställd på missfall, men ska ändå dit nu i veckan eftersom jag inte vet hur jag ska tänka. 


    Någon som vet om jag kan be om tidigt ultraljud pga detta? Det känns så dumt att komma till KUB om det inte finns något kvar där då. 


     

  • Svar på tråden Osäker på om jag fortfarande är gravid
  • Anonym (Gravid?)

    Jag kommer inte att boka något privat ultraljud kan Jag tillägga. Okej om det hade varit första missfallet, men nu har jag haft fem missfall/MA i år och att betala 1500 kr per gång börjar dra iväg... Mannen slog bakut när jag ens nämnde det den här gången. 

  • Anonym (WM)

    Beklagar situationen och oron (känner igen från egna dåliga erfarenheter)

    Har du tagit något graviditetstest? Om man har MA eller missfall lite senare så plussar man ofta rätt länge efteråt, men om du haft missfall så pass tidigt så borde du kunna se att strecken försvinner eller i alla fall blir svagare över tid. Så det är kanske ett relativt enkelt sätt att få ett hum i alla fall om något gått fel.

  • Anonym (Gravid?)
    Anonym (WM) skrev 2022-11-27 10:29:00 följande:

    Beklagar situationen och oron (känner igen från egna dåliga erfarenheter)

    Har du tagit något graviditetstest? Om man har MA eller missfall lite senare så plussar man ofta rätt länge efteråt, men om du haft missfall så pass tidigt så borde du kunna se att strecken försvinner eller i alla fall blir svagare över tid. Så det är kanske ett relativt enkelt sätt att få ett hum i alla fall om något gått fel.


    Jag har testat förbrukat och testerna har bara blivit starkare och starkare. Just nu är de så starka att kontrollstrecket är blekt i jämförelse. 

    Men som sagt har jag blött. Mycket! 


    Undrar om jag kan be om ett ultraljud på inskrivningen eller om de bara kommer neka en. Känns ju för djävligt rent ut sagt att ännu en gång behöva gå med en MA i magen, alternativt om det nu bara är rester som inte kommer ut av sig självt. Sist blev det en skrapning i v 11. :(

  • Anonym (Gravid?)

    Testat febrilt ska det stå. 

  • Dalarna91

    Jag har haft två tidiga missfall och ett ma, såg det på ultraljud vecka 8. 

    När jag hade ma så testade jag starka pluss efter konstaterat ma. 
    Jag förstår verkligen att man inte vill ta ett tidigt ultraljud, speciellt när man betalar tillräckligt med pengar på alla vitaminer. 

    Hoppas att bvc kan hjälpa och ordna ett ultraljud. 

  • Anonym (Gravid?)
    Dalarna91 skrev 2022-11-27 18:03:02 följande:

    Jag har haft två tidiga missfall och ett ma, såg det på ultraljud vecka 8. 

    När jag hade ma så testade jag starka pluss efter konstaterat ma. 
    Jag förstår verkligen att man inte vill ta ett tidigt ultraljud, speciellt när man betalar tillräckligt med pengar på alla vitaminer. 

    Hoppas att bvc kan hjälpa och ordna ett ultraljud. 


    Men var du med om att testerna ökade i styrka? Alltså inte bara legat kvar på samma nivå.
  • Anonym
    Dalarna91 skrev 2022-11-27 18:03:02 följande:

    Jag har haft två tidiga missfall och ett ma, såg det på ultraljud vecka 8. 

    När jag hade ma så testade jag starka pluss efter konstaterat ma. 
    Jag förstår verkligen att man inte vill ta ett tidigt ultraljud, speciellt när man betalar tillräckligt med pengar på alla vitaminer. 

    Hoppas att bvc kan hjälpa och ordna ett ultraljud. 


    vitaminer???
  • Anonym
    Dalarna91 skrev 2022-11-27 18:32:46 följande:

    Ja dom ökade i styrka. 

    Vitaminer: ex folsyra, multivitamin. 


    Ok, inget jag känner till.
    När jag väntade mina barn åt och levde jag precis som vanligt, minus alkohol.
  • Anonym (Gravid?)
    Anonym skrev 2022-11-27 19:27:38 följande:
    Ok, inget jag känner till.
    När jag väntade mina barn åt och levde jag precis som vanligt, minus alkohol.
    Om man har fertilitetsproblem så blir det rätt dyrt jo, diverse vitaminer och extra tillskott kostar en hel del. Extra hormoner och progesteron likaså. Det är verkligen inte gratis. 
  • Anonym (Gravid?)
    Dalarna91 skrev 2022-11-27 18:32:46 följande:

    Ja dom ökade i styrka. 

    Vitaminer: ex folsyra, multivitamin. 


    Okej. Det är just detta jag har varit så osäker kring.

    Jag har verkligen inga symptom heller, men så har det även varit för mig under frisk graviditet som gått vägen. Så det säger mig absolut ingenting 

  • Anonym (Tidigt UL)

    Jag hade blödning runt vecka 7.
    Ringde BM på MVC inom regionen som bokade in mig på tidigt VUL. Det var gratis. Då fick vi se hjärtat slå. Födde en fin dotter sen.

  • Anonym
    Anonym (Gravid?) skrev 2022-11-27 20:14:01 följande:
    Om man har fertilitetsproblem så blir det rätt dyrt jo, diverse vitaminer och extra tillskott kostar en hel del. Extra hormoner och progesteron likaså. Det är verkligen inte gratis. 
    Jag gick under utredning, fick göra titthåls op och spola äggledarna. Var ingen som sa ett ljud om några vitaminer eller tillskott. Inget annat heller.

    Det måste ha dykt upp på senare år.
Svar på tråden Osäker på om jag fortfarande är gravid