• Anonym (Detta går inte)

    Min man och son slåss

    Jag är helt förtvivlad när jag skriver detta inlägget det har gått över gränsen sen länge men jag vet inte hur man ska hantera detta.
    Jag har varit gift med min man i snart 6 år och har haft ett underbart förhållande men min son och han har aldrig kommit bra överens, båda har ett temperament och har alltid haft svårt att kommunicera men det är inte förråns nyligen dom har brukat våld vid argumentationer där dom flyger på varandra istället för att skrika. Varken min man eller son är fysiskt små utan är båda kraftiga och långa, droppen gick vid middagen med släkten igår när min man började klaga på honom om hur han borde bli mer som sina kusiner.
    Det hela var rätt milt till en början men slutade med att båda proviserades till en såpass gräns att dom flög upp samtidigt och börjades kraftigt att slås.
    Våran släkt är medveten om deras problem men det blev ett jätte ståhej då hans Kusin satt mellan dom och fick ett hårt slag mot magen, min pappa och flera av hans bröder fick sära på dom med våld och jag funderade på att tillkalla polis.
    Vad ska jag ta mig till? Jag kan fysiskt inte stoppa dom, jag hade dött men jag vill inte blanda in soc eller andra myndigheter

  • Svar på tråden Min man och son slåss
  • Anonym

    Hur gammal är din son? 
    Bor din son fortfarande hemma?

  • Anonym (Detta går inte)

    Han är 15 och bor hemma

  • Anonym (Tänk!)
    Anonym (Detta går inte) skrev 2022-11-27 20:06:49 följande:

    Han är 15 och bor hemma


    Hur i hela h-vete tror du detta blir för din son?? "min man började klaga på honom om hur han borde bli mer som sina kusiner." 
  • Anonym
    Anonym (Detta går inte) skrev 2022-11-27 20:06:49 följande:

    Han är 15 och bor hemma


    Du ska självfallet inte utsätta din son att behöva bo med en vuxen man som slåss med honom. Ansvaret ligger på den vuxne att inte bruka våld.
    Att han dessutom sitter och säger att din son ska bli som kusinerna är också helt fel.
    Förmodligen kommer någon att orosanmäla till sociala myndigheter. 
  • Anonym (Detta går inte)

    Jag tycker att min man hade en poäng med att pointera ut det, han har inte presterat bäst i skolan det sista. 
    Borde man tvinga sonen att flytta efter att han blivit såpass aggressiv mot hans bonus pappa?

  • Anonym
    Anonym (Detta går inte) skrev 2022-11-27 20:11:39 följande:

    Jag tycker att min man hade en poäng med att pointera ut det, han har inte presterat bäst i skolan det sista. 
    Borde man tvinga sonen att flytta efter att han blivit såpass aggressiv mot hans bonus pappa?


    Jaha, det är en trolltråd.
  • Anonym (Teo)
    Anonym (Detta går inte) skrev 2022-11-27 20:11:39 följande:

    Jag tycker att min man hade en poäng med att pointera ut det, han har inte presterat bäst i skolan det sista. 
    Borde man tvinga sonen att flytta efter att han blivit såpass aggressiv mot hans bonus pappa?


    trollar du nu? Ja jag tycker isf att du borde kontakta sociala myndigheter och låta dom ta hand om din son? inte för att han är ett problem utan för att du inte kan se till ditt barns bästa. Din man misshandlar honom och då vill du kasta ut din son?? 
  • Anonym (Fy)

    Ditt ansvar är att skydda din son. Punkt. 

    Att växa upp sådär förstör en människa. Att du accepterar denna misshandel bekräftar att det är ett ok beteende. 

    Skilj dig. Låt inte din son träffa den mannen. Din son är 15år, ett barn.

  • Spucks

    Eftersom du tydligen skiter i ditt barn, borde du kontakta socialen så de ordnar ett boende åt honom. Då kan du vara ifred med din man utan din störande unge.

  • Anonym (Tänk!)
    Anonym (Detta går inte) skrev 2022-11-27 20:11:39 följande:

    Jag tycker att min man hade en poäng med att pointera ut det, han har inte presterat bäst i skolan det sista. 
    Borde man tvinga sonen att flytta efter att han blivit såpass aggressiv mot hans bonus pappa?


    Fick du hjärnskakning av att se på? Ska du göra rätt skiljer du dig. Vad har han utsatt din son för under sex år? Och du? Att inte välja sitt barn framför en misshandlande karlfan.. Ja, som det skrevs, du förstör din pojk. Har själv fått arbeta mot effekterna av mina föräldrars usla beteenden och bristande kärlek ett halvt liv. Rädda medan räddas kan. Slår din man dig också? 
  • Anonym (Fy)
    Anonym (Detta går inte) skrev 2022-11-27 20:11:39 följande:

    Jag tycker att min man hade en poäng med att pointera ut det, han har inte presterat bäst i skolan det sista. 
    Borde man tvinga sonen att flytta efter att han blivit såpass aggressiv mot hans bonus pappa?


    Hur i helvete ska ett barn prestera bra i skolan när han blir misshandlad hemma av en vuxen man utan att hans mamma skyddar honom!?!?! Sök hjälp, antagligen är du djupt sjuk i denna destruktiva relation, annars hade du antagligen inte agerat som du gjort. Om inte - kan han flytta till sin pappa för att slippa er misshandel, ja ER - för ditt ickeagerande är ockaå misshandel. Agera NU!
  • Drottningen1970

    Hur fan står det till med mammakänslorna och föräldraförmåga  när du kan ha känslor kvar för en man som uppför sig pissigt mot ditt barn. Sorgligt. Skäms.

  • Drottningen1970
    Anonym (Detta går inte) skrev 2022-11-27 20:11:39 följande:

    Jag tycker att min man hade en poäng med att pointera ut det, han har inte presterat bäst i skolan det sista. 
    Borde man tvinga sonen att flytta efter att han blivit såpass aggressiv mot hans bonus pappa?


    Du trollar uppenbarligt. Såhär värdelösa föräldrar får inte finnas. Häxa.
  • Anonym (Skojar du)

    Jag hoppas du skojar. Om inte DU MÅSTE lämna din man. En man som lägger finger på ett barn är ingen man enligt mig. Lämna. Förminska inte hans beteende. Ursäkta inte genom att lägga skulden på din son. Ta ditt ansvar.

  • Anonym (Men??)
    Anonym (Skojar du) skrev 2022-11-27 20:54:33 följande:

    Jag hoppas du skojar. Om inte DU MÅSTE lämna din man. En man som lägger finger på ett barn är ingen man enligt mig. Lämna. Förminska inte hans beteende. Ursäkta inte genom att lägga skulden på din son. Ta ditt ansvar.


    Om nu detta skulle vara på riktigt och hon väljer bort sin son ....
    Sy ihop henne så hon inte kan avla igen. Barnen går först - alltid!
  • Anonym (Teo)
    Anonym (Skojar du) skrev 2022-11-27 20:54:33 följande:

    Jag hoppas du skojar. Om inte DU MÅSTE lämna din man. En man som lägger finger på ett barn är ingen man enligt mig. Lämna. Förminska inte hans beteende. Ursäkta inte genom att lägga skulden på din son. Ta ditt ansvar.


    Tyvärr har jag träffat sånna här kvinnor. Den värsta va nog en kvinna som hade en man som konsumera stora mängder med barnporr. Hon förstod inte att omgivningen inte ville ha sina barn i närheten av hennes man efter att dom fick reda på detta och ingen förstod varför hon kämpade så hårt för att bli gravid med mannen? som tur var lyckades dom aldrig få barn. Men hon såg inga problem med att bilda familj med en pedofil? 
  • Moder1
    Anonym (Detta går inte) skrev 2022-11-27 20:11:39 följande:

    Jag tycker att min man hade en poäng med att pointera ut det, han har inte presterat bäst i skolan det sista. 
    Borde man tvinga sonen att flytta efter att han blivit såpass aggressiv mot hans bonus pappa?


    Trollar du så har du dålig humor.
    Om du inte trollar så hoppas jag att pojken får hjälp av dina andra släktingar.
    Hade någon krökt ett hår på min ungar så hade jag kastat dem.
    Oavsett hur din son presterar eller inte så är han din son.
    Du har levt med en man som ser ner på din son sedan din son var 9. Vad tror du det gjort med pojken.
    Ryggrad tack
  • Anonym

    Jag tycker att min man hade en poäng med att pointera ut det, han har inte presterat bäst i skolan det sista. 
    Borde man tvinga sonen att flytta efter att han blivit såpass aggressiv mot hans bonus pappa?


    Mata inte.
Svar på tråden Min man och son slåss