• Anonym (Diabetestjej)

Tips på fonder att söka, står utan pengar.

Vad finns det för fonder att söka? Jag är arbetslös och dessutom så pass sjuk att jag inte kan jobba just nu men får inte bli sjukskriven enligt FSK!! Ligger över normen för ekonomiskt bistånd just nu då jag fått in pengar via swish 3 månader bakåt då jag sålt av saker i hemmet för att kunna ha råd till mat..

Vad kan man söka? Jag mår inte bra av situationen och är mer orolig för varje dag. Har även diabetes typ 1 och måste äta regelbundet! 

• Svar på tråden Tips på fonder att söka, står utan pengar.
  • Anonym (Intyg)

Vadå "inte får" bli sjukskriven? Har du inte hittat en läkare som kan skriva ett fullgott intyg? Är man sjuk så är man ju och kan man inte arbeta kan man inte. Du kanske skulle kunna jobba litegrann? Man kan ju vara sjukskriven deltid.

• Anonym (V)
    Anonym (Intyg) skrev 2022-11-29 15:20:19 följande:

Vadå "inte får" bli sjukskriven? Har du inte hittat en läkare som kan skriva ett fullgott intyg? Är man sjuk så är man ju och kan man inte arbeta kan man inte. Du kanske skulle kunna jobba litegrann? Man kan ju vara sjukskriven deltid.

FK ska ju godkänna det läkaren bedömt i sin sjukskrivning också. Vilket de inte alltid gör. Det är väl det ts menar. 
  • Kockobello

En hel del fonder kopplar mot sina särskilda kommuner eller geografiska områden. 

Du skulle kunna börja med att kolla typ kommunens hemsida. Eller googla fonder och din kommun.

• Anonym (Vu)
    Anonym (Intyg) skrev 2022-11-29 15:20:19 följande:

Hade varit underbart om det räckt med ett sjukintyg från läkare för att få pengar. Vad rättvis världen hade varit
  • Anonym (Intyg)
    Anonym (Vu) skrev 2022-11-29 16:11:18 följande:
    Hade varit underbart om det räckt med ett sjukintyg från läkare för att få pengar. Vad rättvis världen hade varit
    Men herregud, det var då till att missförstå medvetet! Det är mycket vanligt att det är sjukintygen från läkare F.K inte godkänner. Har själv varit där.  Då får man gå tillbaks eller till en annan läkare för ett utförligare intyg. För är man sjuk har man rätt till sjukpenning eller sjukersättning.
  • Anonym (Vu)
    Anonym (Intyg) skrev 2022-11-29 16:29:35 följande:
    Men herregud, det var då till att missförstå medvetet! Det är mycket vanligt att det är sjukintygen från läkare F.K inte godkänner. Har själv varit där.  Då får man gå tillbaks eller till en annan läkare för ett utförligare intyg. För är man sjuk har man rätt till sjukpenning eller sjukersättning.
    Det räcker tex med att FK hittar på ett helt påhittat jobb som de säger en person ska klara av . Tex om en person är helt paralyserad förutom att de kan röra en hand. Då säger De att personen kan skriva med ena handen på ett tangentbord, och därmed arbeta på ett kontor. Vad de ej tar hänsyn till är att INGEN vill anställa en person med så stort handikapp och stödbehov. Så det jobbet existerar inte

Detta är bara ett av Tusentals exempel
Svar på tråden Tips på fonder att söka, står utan pengar.