• amiCA89

    Visste ni att bikarbonat kan bidra till en lättare förlossning???

    Jag tycker att det här är så spännande forskning att jag måste dela med mig!
    Tidigare så gjorde man studier i Sverige (vet inte om det bara var på Södersjukhuset eller om det var fler sjukhus) gällande hur bikarbonat kan hjälpa en förlossning som stannat upp. Nu är Norrmännen på väg att ta det här ett steg längre och ska undersöka om bikarbonat även kan hjälpa i ett förebyggande syfte.

    Är inte det här superspännande?? Det skulle kunna innebära många färre förlossningskomplikationer.

    Läs om studierna här: www.doktoreva.com/post/bikarbonat-kan-hj%C3%A4lpa-din-f%C3%B6rlossning

    Inlägget pratar även om nitratladdning och hur man kan applicera elitidrottares föreberedelser inför extremt ansträngande tävlingar på förlossningar. Ni som ska föda snart kan ju då rekommenderas att äta/dricka rödbetor varje dag till exempel.

    Så spännande! 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-11-30 09:06
    Vet inte varför länken blev konstigt? Om den inte fungerar så kopiera och klistra in den i en ny tabb ;) www.doktoreva.com/post/bikarbonat-kan-hj%C3%A4lpa-din-f%C3%B6rlossning

  • Svar på tråden Visste ni att bikarbonat kan bidra till en lättare förlossning???
Svar på tråden Visste ni att bikarbonat kan bidra till en lättare förlossning???