• Wed 30 Nov 2022 15:17
    1578 visningar
    1 svar
    1
    1578

    Hur mycket ska man acceptera?

    Hur mycket ljud och oväsen ska man kunna acceptera när det gäller grannar i lägenhetshus?
    Jag har inte bott i lägenhetshus innan så har inget att jämföra med.
    Jag har en småbarnsfamilj ovanför mig som gör väldigt mycket ljud ifrån sig.
    Det yngsta barnet som jag tror är runt 1 år skriker väldigt ofta, men det är ett ljud jag kan acceptera för det är inget man kan hjälpa.

    Samtliga i familjen hör man högt och tydligt när de går runt, men det är ett dovt ljud och det har jag vant mig vid och är inget jag stör mig på längre.

    Däremot är det mycket ljud från vad jag tror är lek. Det är dunsar i golven, saker som kastas och vad jag tror är någon vagn eller barnbil som körs runt. Detta är inte sällan, utan det pågår hela dagarna och kvällarna. I alla fall på helger då jag är på jobb mellan 7-17. 

    Det värsta ljudet är när någon kastar något hårt på golvet som sen studsar. Och detta upprepas under långa tider. En dag fick jag panik och gick upp till grannen och bad snällt dem sluta kasta saker i golvet hela tiden och fick till svar; "Vi ska försöka".

    Men så klart så fortsätter detta. Ingen bättring öht.

    Så min fråga är då, är detta något som man bara får stå ut med eller man har rätt att säga ifrån till hyresvärden tex?

  • Svar på tråden Hur mycket ska man acceptera?
  • Wed 30 Nov 2022 15:42
    #1

    Jag skulle spela in oljudet och prata med hyresvärden. Barnskrik kan man som sagt inte göra så mycket åt men man ju välja leksaker och vilka lekar som ska ske inne och högljudda lekar får ske utomhus.

Svar på tråden Hur mycket ska man acceptera?