• Minou6

    Konstig kvinnlig granne!

    Hej alla!
    Ny på detta forum och behöver hjälp med att analysera en ny granne här i området. 
    Detta bostadsområde ligger på landet med mest äldre människor som bor här, jag tycker att det är lugnt och skönt då jag har dragit mig tillbaka från livet och vill leva ett lugnt och gott liv. Sedan tidig sommar 2022 flyttade det in en kvinna i ett av husen här, det är flerfamiljshus. Redan från början ser man denna kvinna precis överallt på området. Ansar häckar, skurar tvättstugan från golv och tak, plockar ogräs, krattar,går med skottkärra till förråd flera gånger om dagen, rycker och sliter i träd, häckar gnäller över hur området ser ut, ber gamla tanter dra åt helvete när dom påpekar att det inte är lämpligt att gå med en behållare och bessprutar växtligheter/ogräs ja! Listan kan göras lång och det är på kvällar/nätter som hon i ett ursinnigt tempo drar fram här på gårdsplanen och områden runt omkring. Detta är inte ett normalt beteende. Hyresvärden säger nada 

    Jag själv 

  • Svar på tråden Konstig kvinnlig granne!
  • Anonym

    Jag skulle kontakta hyresvärden och beskriva allt i hennes beteende. Fortsätt kontakta till du ser en förändring

  • Minou6

    Funderar på att börja filma henne, är det okej eller är det förbjudet? Jag ska snart flytta och kommer att bli närmaste granne med kvinnan ☹️

  • Anonym
    Minou6 skrev 2022-11-30 17:12:52 följande:

    Funderar på att börja filma henne, är det okej eller är det förbjudet? Jag ska snart flytta och kommer att bli närmaste granne med kvinnan ☹️


    Det är inte olagligt att filma. Det blir olagligt om du skulle lägga ut filmen på internet eller dylikt, för det skulle ses som att du vill hänga ut henne eftersom hon gör underliga grejer.
    Men du kan filma henne och visa hyresvärden.
  • Anonym
    Minou6 skrev 2022-11-30 17:14:27 följande:

    Hyresvärden bryr sig inte 


    Hur många gånger har du hört av dig? Brukar inte hända så mycket om man bara hör av sig ett par gånger. Fortsätt ligga på
  • Anonym (Anna)
    Minou6 skrev 2022-11-30 17:12:52 följande:

    Funderar på att börja filma henne, är det okej eller är det förbjudet? Jag ska snart flytta och kommer att bli närmaste granne med kvinnan ☹️


    Vad ska du klaga på? Att hon håller fint i området och städar efter sig i tvättstugan? 
    Be folk dra åt helvete är inte ok däremot. 
  • Minou6

    Hon har ett mycket dominant beteende och skulle någon ifrågasätta något så tänder hon till och blir förbannad. Mig själv har hon gått ifrågasatt varför jag är så seg i huvudet när hon stormar fram till mig, när jag står i godan ro och hänger min tvätt på torkvindan. Kräver att jag omedelbart ska sätta mig in i hennes sinnestillstånd och förstå varför hon är arg över något. Behöver jag berätta för en okänd person att jag har npf diagnos (adhd) och att hon får ta det lite lugnt med att bomba mig med hennes energi. Jag tycker verkligen inte att det är okej så som hon går på. Och denna kvinna ska jag snart bli granne med. 

    Jag kan ha lång stubin, men känner att topplocket snart brister för mig. 

Svar på tråden Konstig kvinnlig granne!