• Försökt i två år

    Dag 48 ingen mens

    Hej,
    jag är på dag 48 sedan senaste mensens första dag, har en cykel på 32-35 dagar. Vi har försökt bli gravida i snart två år men ännu inte lyckats. 
    I ca tre veckor har jag haft som mensvärk, varit illamående, otroligt trött, nästan kräkts, haft ont i ländryggen och ömma bröstvårtor till och från. Jag har gjort säkert 5 test där alla igenom ett visade negativt. ett visade otroligt svagt positivt men några dagar efter det fick jag ett negativt igen. Förstår verkligen inte vad som händer. Idag har jag bara sovit och orkar knappt göra något alls här hemma längre för att jag mår illa och är trött. Tog kontakt med mvc men dem rådde mig bara att avvakta och ta nytt test om 2 veckor. 


    Någon som varit med om liknande eller har råd till en desperat ovetandes tjej?

  • Svar på tråden Dag 48 ingen mens
  • Skruk

    Hej! Inte varit med om liknande, men ett tips är att göra ett HCG-test hos typ Werlabs. Kostar kanske 400 kronor och du får ju ett exakt svar på hcg-nivån i blodet.

  • Folkesson87

    Jag fick covid samtidigt som jag tog 2 vaccin. Efter det har  min äl/ menstruation strulat. Har hört flera som berättat om samma. Att det hoppar över en månad är inte konstigt längre.  Tidigare har den alltid gått som klockan. 

  • Skruk
    Försökt i två år skrev 2022-12-04 19:10:42 följande:

    Jag gjorde det på min vc inveckan men det visade ingenting :(


    Aha vad märkligt att du ändå hade ett test som visade svagt positivt. 
  • Jag är bara jag
    Försökt i två år skrev 2022-12-04 19:10:42 följande:
    Jag gjorde det på min vc inveckan men det visade ingenting :(
    Då är du inte gravid utan har mest troligt inte haft äl öht denna cykel.
  • Försökt i två år

    Hade problem med mensen i samband med vaccination av covid. Men senaste dosen var för ett år sedan och jag har inte haft något problem det senaste året. Hade lite problem i samband med dos nr 2 men sen ingenting. 


    pcos har jag också funderat på. Försökte få fatt i en gynekolog men det är extremt långa köer här i Malmö. Dem hade en tid den 27 februari :(

  • Cusoon
    Försökt i två år skrev 2022-12-05 10:35:28 följande:

    Hade problem med mensen i samband med vaccination av covid. Men senaste dosen var för ett år sedan och jag har inte haft något problem det senaste året. Hade lite problem i samband med dos nr 2 men sen ingenting. 


    pcos har jag också funderat på. Försökte få fatt i en gynekolog men det är extremt långa köer här i Malmö. Dem hade en tid den 27 februari :(


    Ta tiden i Februari ändå, har du pcos så finns hjälp att få :)
Svar på tråden Dag 48 ingen mens