• Minnimunni

    Hur ska jag ta mig framåt? Livskris/depression

    Hej, skriver för att se om jag kan få lite lindring i den jobbiga kris jag befinner mig i. Jag kommer ur en jättetung separation där jag blev lämnad. Det var 1 1/2 år sen det hände och jag började precis återfå lite mark under fötterna när jag hamnade i det här. 

    Jag behövde söka ett nytt jobb (mitt gamla var en projektanställning som tog slut). pga sjukt dålig timing blev det att jag släppte ett jobb som egentligen hade passat mig bättre och tog ett jobb där jag istället inte trivs. 

    bortsett från att klandra mig själv (som är nog jobbigt) så känner jag total panik över framtiden. Jag verkar inom en skitsvår bransch. Jobben är få och sällan bra, de söks så klart att hordvis av kompetenta människor. 


    Jag är ensamstående, inte ung längre och känner mig så misslyckad och körd. Och är dessutom besviken med mig själv att jag inte fick till det (än en gång).

    tacksam för bara vad som helst i tröst och självhjälpstips. 


  • Svar på tråden Hur ska jag ta mig framåt? Livskris/depression
  • EmelieE1996

    Jag brukar tänka att jag iallafall har hälsan i behåll och att det finns dom stackare som är dödligt sjuka och deras enda önskan är att få leva. Då brukar mina egna bekymmer inte kännas lika stora längre. 

    Tänk på att du kan göra något åt dina problem. Sök ett annat jobb som är liknande det du egentligen vill ha. Gå och prata med någon för att komma över sorgen efter separationen och din depression. Det kommer bli bättre, håll ut! 

  • Minnimunni

    Tack? skönt att bara höra någon annans ?metoder?. Så bra att sätta saker i perspektiv, att tänka på min egen och mitt barns hälsa tillexempel, så viktigt att vara tacksam. 


    Det kommer att bli en trixigare väg framåt än jag hade trott, men hoppas verkligen att jag kan komma ur den här depressionen och blicka framåt. 

  • EmelieE1996
    Minnimunni skrev 2022-12-05 13:08:41 följande:

    Tack? skönt att bara höra någon annans ?metoder?. Så bra att sätta saker i perspektiv, att tänka på min egen och mitt barns hälsa tillexempel, så viktigt att vara tacksam. 


    Det kommer att bli en trixigare väg framåt än jag hade trott, men hoppas verkligen att jag kan komma ur den här depressionen och blicka framåt. 


    Vad bra att jag kunde hjälpa lite iallafall. Ja oftast är man så inne i sin lilla bubbla när man mår dåligt så att få perspektiv på saker och ting och att se det man faktiskt har kan vara bra. Hur känner du inför att gå och prata med någon? Jag tänker att det skulle vara bra för dig. 
Svar på tråden Hur ska jag ta mig framåt? Livskris/depression