• Anonym (M)

    Rätt att be om gratis bok?

    Om en nära släkting eller vän till dig skulle ge ut en bok (som du vill läsa), tycker du då att du då att du borde få en gratis eller att du ska köpa den?

  • Svar på tråden Rätt att be om gratis bok?
  • Anonym (Påfluget)

    Man köper. Skulle aldrig nånsin be om att få en gratis.

  • Anonym (ppp)

    Är man intresserad av boken så köper man väl den? Har inget med att man är släkt att göra. Dessutom vill man kanske stötta personen. Är det första boken är det inte så lätt att få den såld. 

    Jag har egna planer på att ge ut en bok och jag skulle tycka det vore rätt plumpt om mina släktingar bad om ett gratisex. 

  • Anonym (h)

    Får köpa men visste jag att släktingen inte hade råd och ville läsa hade denne kunnat få om jag hade någon över.

  • Anonym
    Anonym (h) skrev 2022-12-06 23:22:16 följande:

    Får köpa men visste jag att släktingen inte hade råd och ville läsa hade denne kunnat få om jag hade någon över.


    Så om en nära släkting ger ut en bok som du vill läsa så får han köpa den? Han skrev ju den precis? Han har säkert något ex själv, utan att köpa den.
  • Anonym (Rut)

    Köpa så klart. Jag vill stödja min släkting och hjälpa till att få upp försäljning. 

    Jag köpte tom en musikskiva av min egna pojkvän. Hade alla gånger fått den gratis men jag ville bidra till deras försäljning så klart och kostnaderna ham hade haft att tycka dem. 

  • Anonym (ber)
    Anonym (M) skrev 2022-12-06 17:50:33 följande:
    Rätt att be om gratis bok?

    Om en nära släkting eller vän till dig skulle ge ut en bok (som du vill läsa), tycker du då att du då att du borde få en gratis eller att du ska köpa den?


    Rätt eller fel vet jag inte, och tycker att jag borde vet jag inte heller. Men jag hade gett boken gratis om det var min bok och även bett om att få den gratis om det var en nära släktings eller väns bok.
  • Anonym (owe)

    Nej man ber inte om att få den man kräver att få den.

  • Anonym (ppp)
    Anonym skrev 2022-12-06 23:39:08 följande:
    Så om en nära släkting ger ut en bok som du vill läsa så får han köpa den? Han skrev ju den precis? Han har säkert något ex själv, utan att köpa den.
    Nu gjorde du dig väl ändå dummare än du är? 
  • Anonym (Nissa)

    Jag skulle förvänta mig att få eländet i julklapp

  • Anonym
    Anonym (ppp) skrev 2022-12-07 11:44:26 följande:
    Nu gjorde du dig väl ändå dummare än du är? 
    Nä? TS frågar huruvida man skulle tigga en bok av sin författande släkting. H skriver att den författande släktningen får köpa sin egen bok. Hur ska det tolkas?
Svar på tråden Rätt att be om gratis bok?