• Min älskade dotter

    TikTok - avstängd

    Kanske någon här som kan detta mer än mig..
    Min dotter kommer inte längre in på sitt TikTok-konto utan det står när hon försöker logga in ?currently suspended?. Varför blir man tillfälligt avstängd och hur länge håller det i sig? 

  • Svar på tråden TikTok - avstängd
  • Anonym (usch)

    Din dotter har uppvisat ett olämpligt beteende, tiktok har högt i tak så det är nog väldigt olämpligt.

  • Guldbarb

    Är hon över 13 år? Tiktok har en gräns som innebär att användaren måste vara över 13 år. Annars har hon nog postat/skrivit något som har blivit anmält som olämpligt 

  • Min älskade dotter

    Väldigt olämpligt beteende tror jag inte då jag själv följer och ser vad hon lägger upp (vilket hon vet).


    Men skulle då kunna va åldersgränsen, där har vi det nog.. Nej hon är 12 så då är det nog det då.. Fortsätter då med en fråga - hon skaffade det för några veckor sen och många av hennes kompisar har haft det länge. Hur kommer det sig då om åldersgränsen är 13? Måste de ange en fel ålder? Hur kan de då veta att hon är yngre och stänga av?

  • Guldbarb
    Min älskade dotter skrev 2022-12-07 12:46:58 följande:

    Väldigt olämpligt beteende tror jag inte då jag själv följer och ser vad hon lägger upp (vilket hon vet).


    Men skulle då kunna va åldersgränsen, där har vi det nog.. Nej hon är 12 så då är det nog det då.. Fortsätter då med en fråga - hon skaffade det för några veckor sen och många av hennes kompisar har haft det länge. Hur kommer det sig då om åldersgränsen är 13? Måste de ange en fel ålder? Hur kan de då veta att hon är yngre och stänga av?


    Troligen har någon anmält att hon kan vara under 13år. Eftersom ni borde ha läst reglerna borde ni vara medvetna om den gränsen. Troligen har de andra inte blivit anmälda (än) för det helt enkelt. Inte alla blir påkomna även om det är ett regelbrott.
  • mammatill6

    När man är så ung är det väldigt noga vad man lägger ut. Sonen blev avstängd för att han tog ett roligt kort på sig själv och la ut men nån humortext. men han låg I sin säng helt under täcket o med pyjamas på.  det är ej tillåtet

  • Min älskade dotter

    Hej tack för alla svar!
    nu har vi fått veta - en klasskompis ville va taskig och anmälde henne pga för låg ålder? till saken hör att de alla har TikTok och är för unga så var ju enbart för att va elak..

Svar på tråden TikTok - avstängd