• Dasha

    Duschtvål efter oljebad?

    Hej!

    En dum fråga, men letade en timme på nätet och hittade inte svaret.

    Ska första gången ta ett bad med badolja (Hamam Rituals), och vet inte om jag ska duscha och tvätta huvudet före eller efter badet?

    Tack på förhand!

  • Svar på tråden Duschtvål efter oljebad?
  • Cusoon

    Olja är ju bara en annan form av tvål, meningen är ju att du ska bli ren. Men om du menar om du ska tvätta håret med badolja så nej, använd schampo till håret.

  • EnAnonumius
    Cusoon skrev 2022-12-07 15:06:11 följande:

    Olja är ju bara en annan form av tvål, meningen är ju att du ska bli ren. Men om du menar om du ska tvätta håret med badolja så nej, använd schampo till håret.


    Nej.. Badolja är inte alls en annan form av tvål..
    Badolja är faktiskt till för att mjuka upp huden och "smörja in den".


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Dasha skrev 2022-12-07 15:01:15 följande:
    Duschtvål efter oljebad?

    Hej!

    En dum fråga, men letade en timme på nätet och hittade inte svaret.

    Ska första gången ta ett bad med badolja (Hamam Rituals), och vet inte om jag ska duscha och tvätta huvudet före eller efter badet?

    Tack på förhand!


    Det bästa du kan göra innan du tar ett bad i badolja är att du duschar först och tvättar håret och kroppen...

    Sedan så sköljer du av dig noga så du  får bort alla hudrester.. Tappa upp varmt vatten och tillsätt badolja och kanske och njut så länge du vill.
    Kanske sätta på lite god avkopplande musik medan du badar.


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Dasha
    EnAnonumius skrev 2022-12-07 16:35:32 följande:
    Det bästa du kan göra innan du tar ett bad i badolja är att du duschar först och tvättar håret och kroppen...

    Sedan så sköljer du av dig noga så du  får bort alla hudrester.. Tappa upp varmt vatten och tillsätt badolja och kanske och njut så länge du vill.
    Kanske sätta på lite god avkopplande musik medan du badar.
    Tack så mycket!

    Ska göra det 😊
  • Cusoon

    EnAnonumius: Jo badolja är visst renande. Du tar inte olja och sen tvål, du tar antingen eller. Badolja hjälper huden att bibehålla fukt bättre än tvål så där har du rätt.

  • EnAnonumius
    Cusoon skrev 2022-12-07 18:40:36 följande:

    EnAnonumius: Jo badolja är visst renande. Du tar inte olja och sen tvål, du tar antingen eller. Badolja hjälper huden att bibehålla fukt bättre än tvål så där har du rätt.


    Du kanske skall försöka undvika att förväxla tvättolja med badolja...  Tvättolja har rengörande egenskaper., och det är tvättolja man använder i stället för tvåll
    Badolja har det inte alls några rengörande egenskaper.

    Det du pratar om här är ju tvättolja och inte badolja.

    Nej jag har aldrig hävdat att man tar tvål efter olja. Så vad får du det ifrån? 


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Cusoon
    EnAnonumius skrev 2022-12-07 19:06:40 följande:
    Du kanske skall försöka undvika att förväxla tvättolja med badolja...  Tvättolja har rengörande egenskaper., och det är tvättolja man använder i stället för tvåll
    Badolja har det inte alls några rengörande egenskaper.

    Det du pratar om här är ju tvättolja och inte badolja.

    Nej jag har aldrig hävdat att man tar tvål efter olja. Så vad får du det ifrån? 
    Nej det står badolja på mina flaskor och dom är rengörande, det står också på förpackningen. Du kan tvätta dig med rapsolja om du så vill, olja är rengörande. Men absolut, säger du det så finns det säkert någon annan olja då som inte är renande, vad är det för olja i den oljan?
Svar på tråden Duschtvål efter oljebad?