• fluffy­cookie
    Fri 9 Dec 2022 10:23
    1642 visningar
    1 svar
    +3
    1
    1642

    Mammografi - INGEN fara

    Hej,

    Jag ville bara dela med mig av en positiv upplevelse som jag haft. För fyra veckor sedan hittade jag en knöl i bröstet och var givetvis livrädd. Dr Google är ingen bra vän och det är svår att låta bli att googla sig sönder och samman. Hursom bokades en mammografi in och jag var riktigt nervös över det då jag hört att det ska göra väldigt ont, särskilt om man har små bröst.

    Blev inbokad på Capio bröstcentrum på drottninggatan i stockholm och berättade direkt för sjuksystern att jag var nervös och orolig. Hon tog hand om mig med sådan geniun omtanke och förklarade varje steg i processen samtidigt som hon flera gånger frågade om det gick bra. Jag kände mig lyssnad på och fullt säker under processen. 

    Jag upplevde ingen smärta alls när bilderna togs och även om det såklart är olika för olika personer, ville jag dela med mig av en positiv upplevelse. Även läkaren var avslappnad och kompetent och jag gick därifrån med (tack och looooov) ett besked att jag inte behövde oroa mig och känslan av att det inte alls är läskigt eller obekvämt att kolla sina tuttar. 

  • Svar på tråden Mammografi - INGEN fara
  • Fri 9 Dec 2022 10:47
    #1

    Vad skönt att det inte kändes obehagligt att genomföra undersökningen och allt visade sig vara bra :)!

Svar på tråden Mammografi - INGEN fara