• swester

    Positiva test efter 1-2timmar??

    Tror jag håller på att bli knäpp. För 8 dagar sedan fick jag ett infall att ta ett graviditetstest, jag födde mitt andra barn i Maj (hon är därmed 7 månader) och inte fått tillbaka mensen än då jag ammar. Testet visade positivt, tog 2 till stickor som också var positiva. Tog test dagen efter och de var negativt? Och sedan dess har jag tagit 4 test som först varit negativa inom 5 min, men sen efter 1-2h har alla blivit positiva? 😳 VAD HÄNDER? Har detta hänt någon annan?? Har testat både från billigatester och ett CB tidigt. Blir galen.

     Bilden är på alla senaste teste jag tagit.. och alla är ju positiva men stecken har kommit 1-2h senare. 

  • Svar på tråden Positiva test efter 1-2timmar??
  • Cusoon

    Jag har inte varit med om att tester ändrar resultat, hade det gjort det hade jag ringt bm och bett om att få göra ett test på mottagningen.

  • svansmamman
    swester skrev 2022-12-09 10:52:00 följande:
    Positiva test efter 1-2timmar??

    Tror jag håller på att bli knäpp. För 8 dagar sedan fick jag ett infall att ta ett graviditetstest, jag födde mitt andra barn i Maj (hon är därmed 7 månader) och inte fått tillbaka mensen än då jag ammar. Testet visade positivt, tog 2 till stickor som också var positiva. Tog test dagen efter och de var negativt? Och sedan dess har jag tagit 4 test som först varit negativa inom 5 min, men sen efter 1-2h har alla blivit positiva? 😳 VAD HÄNDER? Har detta hänt någon annan?? Har testat både från billigatester och ett CB tidigt. Blir galen.

     Bilden är på alla senaste teste jag tagit.. och alla är ju positiva men stecken har kommit 1-2h senare. 


    Cb-testet på bilden skulle jag dock inte påstå är positivt. För att det ska vara positivt ska strecket vara jämnbrett hela vägen och även jämnt i färgen, vilket det på bilden inte är. Du kan såklart vara gravid ändå, men på det där testet kan jag då inte se det. Vidare ska man inte lita på hur testen ser ut efter testtiden, just babyplans test har jag hört ofta ger torkstreck vilket inte är ovanligt med andra märken heller. 


    Om du vill få det svart på vitt kan du testa med ett digitalt test från cb, då slipper du fundera över vad som händer med testet efter testtiden. 

    Jag hoppas resultatet blir vad än du önskar! :) 

Svar på tråden Positiva test efter 1-2timmar??