• Anonym (Jobba)

Vad kan jag jobba med?

Jag pluggade halvvägs in i min utbildning på högskola innan jag fick utmattning. Nu 4 år senare, är jag bättre men inte fullt återställd o kanske aldrig blir bättre.

Jag vill försöka jobba men fattar inte vad jag kan tänkas jobba med. Jag tänker äldreboende eller stödassisten...men om jag inte klarar det...vad finns det annars?
    Känns som vägarna är stängda. Har läst kurser innan min utbildning, så har inte csn kvar. Så vad gör jag nu? Jag orkar inte heller slutföra utbildningen.

Har ni tips på vad göra? Detta gör mig jättedeppig...

• Svar på tråden Vad kan jag jobba med?
  • Anonym (ssk-psyk)

Med den inställningen kommer du inte klara något.

Gå till ny psykolog om du fortfarande mår så där dåligt.

• Anonym (Heh?)

Men vad har du pluggat? Kanske rimligt att söka något inom det området? 

• Anonym (Kom igen)

Försök att inte fokusera på allt som är negativt, det känns som om du bara ser allt dåligt och att det inte kommer gå att ändra på? Klart att det gör, men det kan ta tid så låt det ta tid!

Om du inte har CSN kvar så måste du ha läst en hel del, eller hur? Börja där, vad är det du läst och kan du hitta ett jobb som är inom samma område? Då kan du känna att den oavslutade utbildningen ändå lett till något bra, du kanske inte kom till just en sådan befattning du tänkt men ändå inom samma område!

Jag tror också att det är viktigt att du får en rutin i en vardag som ger tillfredsställelse, där är faktiskt fysisk träning jättebra och underskattat. Försök att få in en rutin med en aktivitet som passar dig, frigör endorfiner och med det kommer du också få lättare att se saker positivt. När du känner dig positivare kommer du också ge ett helt annat intryck vid en intervju för jobb och det ena leder till det andra - Ge inte upp!

Svar på tråden Vad kan jag jobba med?