• knivochgaffel

    Före detta lärare, se hit.

    Ni som tidigare har arbetet som lärare, vad jobbar ni nu med istället? Är utbildad och legitimerad lärare och har jobbat ca sju år i skola men börjar tröttna rejält. Behöver inspiration till vilka branscher/jobb som andra har sökt sig till som har lämnat läraryrket!

  • Svar på tråden Före detta lärare, se hit.
  • Anonym (Släkt)
    knivochgaffel skrev 2022-12-12 15:31:00 följande:
    Före detta lärare, se hit.

    Ni som tidigare har arbetet som lärare, vad jobbar ni nu med istället? Är utbildad och legitimerad lärare och har jobbat ca sju år i skola men börjar tröttna rejält. Behöver inspiration till vilka branscher/jobb som andra har sökt sig till som har lämnat läraryrket!


    Inte jag men en släktning. Han blev analytiker på någon hemlig avdelning inom försvaret
  • Anonym (Släkt)

    En vän började undervisa och forska på högskolan istället

  • Anonym (Signe)

    Jobbar som chef på näringslivsavdelningen i en kommun. Det bästa jag har gjort!

  • Anonym (Arbetarklass)

    Känner flera lärare som gudskelov för deras egen skull bytt yrkesbana. En är nån slags butikschef i en mindre specialbutik inom detaljhandeln, men hon hade iofs ganska mycket erfarenhet från butiksbranschen redan innan hon blev lärare. Tror att hon gick ner en del i lön men ångrar det absolut inte ändå. Annars är det mestadels inom olika myndigheter de jag känner till har hamnat.. Nån är på Skatteverket, en annan på Försäkringskassan osv.. Vanliga handläggare mestadels. Nån jobbar mer med kommunikation och kundservice.


    Jag känner som sagt en del lärare, men inte massvis.


    Vill du TS byta bana så tänk öppet och brett och sök dig till nåt du skulle vilja göra. Lärare kan absolut vara eftertraktade inom områden man inte väntar sig spontant. Våga sök, och bry dig mindre om vad andra gör.

Svar på tråden Före detta lärare, se hit.