• Tulpan890

    Får ej positivt på gravtest

    Hej!
    min mens var 3 veckor, under dessa 3 veckor så gjordes många gravtest, men inget blev positiv. Började sedan blöda och trodde då att de var mens, fick göra ett gravtest på ungdomsmottagningen som visade positivt och de sa att jag hade nog fått ett missfall. Blir fundersam varför inget gravtest visade positivt trots att jag var gravid och sen får reda på att jag var gravid när jag hade fått missfall..
    Undrar om någon varit med om samma? Hoppas någon förstår min förklaring😊

  • Svar på tråden Får ej positivt på gravtest
  • Anonym (Ren gissning)

    Förmodligen hade du senare äl än vad du trott :) inte säkert att du fått missfall heller då jag alltid blödigt varje graviditet i början. 
    vill du ha barn eller va det en hoppas? 

  • Tulpan890

    Jag vill gärna ha barn! :) Men jag fick ett positivt test på ungdomsmottagningen 3 veckor efter att jag egentligen skulle fått min mens. Men gjorde flera gravtest innan men inget visade positiv. När det visade positivt på Ungdomsmottagningen så hade jag börjat blöda samma dag och de pågick i ca 2 veckor och har inte fått något plus efter de så jag tror det var ett missfall..
    Tycker bara att de är konstigt att det inte visar positivt på gravtestet fast jag var gravid😅

  • Anonym (Vera)

    Det var kanske ett fördröjt missfall, då stegras inte hcg eftersom graviditeten avstannat men det dröjer innan man börjar blöda. 

  • fluffycookie

    Kan vara en sk kemisk graviditet. Jag testade i tre dagar, fick ppsitivt fjärde och fick sedan missfall v 7 utan att blöda speciellt mycket

Svar på tråden Får ej positivt på gravtest