• Torgvantar

    Gravid och bo hemma?

    Hej! Jag är 20 år och har en kOlle som är 24, vi är förlovade ochhar varit ihop i snart 5 år. Jag misstänker att jag är gravid. Jag och min kille bor hemma hos hans pappa som har ett ganska stort hus, hans pappa har sagt till oss att han tycker om att vi bor där. Men saken är att om jag nu är gravid, tycker ni att det är fel eller konstigt att vi bor där? Hans pappa har som sagt inget emot att vi bor där även om vi skulle få barn. Jag är rädd för vad andra ska tycka och tänka eftersom vi är ganska gamla ändå:/

  • Svar på tråden Gravid och bo hemma?
  • Anonym

    Bry dig inte om vad andra tycker. Man kan inte leva sitt liv för att andra ska bli nöjda.
    Det är ni som bor i huset som ska trivas.
    Men se till att du står o bostadsköer. Man vet aldrig när kötiden behövs.

  • Anonym (Helt okej)

    Det är jätteskönt att bo i hus när man har smått, och extra lyxigt såklart när det är fler vuxna som kan hjälpas åt med allt som behöver fixas. Bara ni är överens om hur det ska vara, hur gör ni med tvätt/disk/mat/ekonomi osv, hur blir det när bebin börjar krypa och stöka till osv.
    Vi har bott hos mina föräldrar i deras hus varje sommar och jag tycker det är toppen, hade kunnat bo där jämt om vi hade fått. Mycket bättre för barn (och föräldrar!) än att bo i lägenhet som annars är alternativet för ett så ungt par.
    I många kulturer bor man fortfarande i storfamiljer, jag tror det är ganska naturligt ändå. Jag ser det som en tillgång att kunna ta tillvara på den äldre generationens erfarenheter.
    Kort sagt: Gör som NI vill. Och kommunicera hellre för mycket än för lite. 

Svar på tråden Gravid och bo hemma?