Hjälp! Min 10-månaders bebis vaknar flera gånger på natten
Hej!
Min son på 10 månader har alltid varit duktig på att sova. Vi har haft lyxen och fått sova hela nätter fram tills för 6 veckor sen, då skulle han precis fylla 9 månader. från Ingenstans så började han vakna om
nätterna och inget hjälpte för att han skulle somna om och tillslut tog jag till vagnen och jag vaggade honom och han somnar. Så började det och så var det till o från första veckan. Sen så blev han sjuk. Öroninflammation, ögoninflammation, feber, ah allt helt enkelt. Han fick antibiotika. Blev frisk. Men sen dess har det inte varit bra alls. Varje natt så vaknar han och kan inte somna om själv Flera gånger per natt. vilket leder till att vi måste vagga honom i vagnen, detta kan ju ha lett till en ond cirkel Nu. Vi har testat välling och ersättning för att se om det hjälper men det gör det inte. Vi har misstänkt tänder och gett han Alvedon och även gel på tanden men inte hjälpt. Vi har tänkt om det är magen? Men han bajsar varje dag. Vi ger han även pulverdos (minns inte vad den heter men fått av BVC) varje morgon för att mjuka bajset. vi har uteslutit nattskräck. Vi har nu även börjat ge sempers magdroppar för att stabilisera magen efter antibiotika.
vad ska vi göra? hållit på såhär i över 6 veckor nu, inget hjälper. Han skrik skär igenom bröstet!! Och vi anar att vi måste sömnträna honom på något sätt? Men hur? Skriket han har är verkligen hjärtskärand.
snälla hjälp någon? Är det en fas? Ska vi bara härda ut?