Ångest av att vara hemma och inte göra någonting
Ikväll är en tuff kväll.
Det är inget som har hänt, snarare tvärtom: det händer inget.
Jag är en tjej på 25 år, normal, social kompetens, ser rätt bra ut tycker folk, trevlig osv. Har ett helt vanligt mån-fredag jobb.
Men ikväll känner jag mig som jordens mest ensammaste människa. Jag har inga planer på hela helgen förutom en tvättid. Har inte jätte bred vänkrets utan snarare 3 nära vänner och några ytliga. Men absolut ingen är tillgänglig för att umgås i helgen. Min familj bor en bit bort och mamma ligger i influensa så dom kan man ej heller hälsa på. Jag träffar även en kille hyfsat regelbundet som jag tycker om och uppskattar enormt i sällskap men han är borta till dagen innan julafton på sitt håll.
Jag försöker njuta av lite egentid men det går inte. Jag njuter inte någonstans av det. Det känns som ett straff och jag längtar redan till måndag morgon nu. Varje timma känns evighetslång. Bara jag, mina tankar och alla andras mysiga inlägg på sociala medier nu i juletider. Blir jätte uttråkad här i lägenheten, har heller inte jätte mycket pengar just denna månaden så är för fattig för att göra något kul för mig själv för allt kostar ju pengar idag. Jag vet ju om att det är jul nästa vecka och därför kommer jag vara med folk hela nästa helg, förmodligen ska jag och killen också åka iväg 2 nätter i mellandagarna och sen ska han och jag fira nyår ihop med hans vänner. MEN det känns som en evighet dit. Kom igen, hjälp mig. Jag får sån ångest här hemma och känner stress över att en hel helg som ska vara behövlig/rolig/mysig osv bara går till spillo.
Har sån FOMO att det är sjukt. Och nej jag har inte ADHD. Det känns bara som fel tid att vara ensam just nu. I dessa tider.