Samma här, och har varit i nästan 20 år, sen mina föräldrar gick bort när jag var tonåring. Jag har dessutom aldrig haft något jobb då jag har fysiska och psykiska funktionsnedsättningar så jag har heller inte lyckats få vänner ens ytligt som vuxen.
Jag har bjudit in ensamheten och gjort den positiv. Jag hittade trivseln med livet i ensamhet Jag gillar att fira jul ensam, jag får göra som jag vill utan krav och förväntningar. Jag gillar att fira nyår, antingen ensam eller så åker jag faktikst på en kryssning, det klarar jag av, 24 timmar. Tyvärr har ju Birka Cruises gått i graven, deras båt var mycket lugnare än Silja och Viking. Inte lika mycket fylla, mer äldre människor och föräldrar med mindre barn, vilket jag inte har något emot.
Sen har jag para-sociala relationer. Dvs jag kollar på youtube och twitch och chattar med folk som också tittar. Och tittar mycket på TS och film också, tänder ljus, äter god mat och myser. Pysslar lite med mina hobbies och läser någon bra bok,
Men om du tycker att det är jobbigt att vara ensam, var inte ensam. Volontärarbeta eller besök något ställe som har samlingar. Kyrkorna brukar ha, och det brukar inte vara så mycket religiöst snack i alla fall i Svenska Kyrkan. Frikyrkorna är värre. Många kommuner ordnar något också, och sen finns ju Stadsmissionen och andra liknande organisationer som brukar göra något.