• AnkN

    Kräks utan att må illa

    Är i vecka 21 och har i ca 3 veckor fått kväljningar vid slutet av varje måltid. Ibland måste jag kräkas och ibland kan jag hålla tillbaka. Jag mår absolut inte illa utan det bara kommer upp i halsen. Ibland känner jag mig rätt så känslig vid kräkreflexerna, nästan som svullen. Vad beror det på? Kan det vara bebis som trycker på magsäcken? 
    Ska ta upp det med bm vid nästa besök. Någon annan som varit med om liknande?

  • Svar på tråden Kräks utan att må illa
  • LLvin
    AnkN skrev 2022-12-17 19:42:51 följande:
    Kräks utan att må illa

    Är i vecka 21 och har i ca 3 veckor fått kväljningar vid slutet av varje måltid. Ibland måste jag kräkas och ibland kan jag hålla tillbaka. Jag mår absolut inte illa utan det bara kommer upp i halsen. Ibland känner jag mig rätt så känslig vid kräkreflexerna, nästan som svullen. Vad beror det på? Kan det vara bebis som trycker på magsäcken? 
    Ska ta upp det med bm vid nästa besök. Någon annan som varit med om liknande?


    Hej!

    Jag mådde extremt illa vecka 7?15 men sedan avtog det. Mellan vecka 20-24 råkade jag dock ut för något liknande som du beskriver fast på natten. Jag vaknade flera gånger av att jag var nära att kräkas. Jag kände hur det kom upp i halsen men jag mådde inte alls illa. 


    Jag frågade aldrig Bm om detta. Uppdatera gärna om din bm har något svar på varför det blir så Glad

Svar på tråden Kräks utan att må illa