• Bbiran

    KOMMER JAG FÅ POJKE ELLER FLICKA UTIFRÅN ÄL MYTER?

    Hej!

    Har en fråga riktad till er som kanske " gjort " barn på samma vis!

    Alla dessa kön myter va nytt för mig, men nu när man fått 1 plus o kommit in hit så kan man inte sluta läsa! 

    Är bara väldigt nyfiken på hur mina odds ser ut för pojke resp flicka :D 
    Inga barn sen innan så önskar mig bara ett barn kön spelar ingen roll!!

    Ni som haft sex ENDAST vid dagen med fast glad gubbe & dagen efter VAD fick ni? 

    Gäller alltså fast smiley dagen, och dagen efter, inget innan...

  • Svar på tråden KOMMER JAG FÅ POJKE ELLER FLICKA UTIFRÅN ÄL MYTER?
  • Anonym (Jag)
    Bbiran skrev 2022-12-17 22:49:42 följande:
    KOMMER JAG FÅ POJKE ELLER FLICKA UTIFRÅN ÄL MYTER?

    Hej!

    Har en fråga riktad till er som kanske " gjort " barn på samma vis!

    Alla dessa kön myter va nytt för mig, men nu när man fått 1 plus o kommit in hit så kan man inte sluta läsa! 

    Är bara väldigt nyfiken på hur mina odds ser ut för pojke resp flicka :D 
    Inga barn sen innan så önskar mig bara ett barn kön spelar ingen roll!!

    Ni som haft sex ENDAST vid dagen med fast glad gubbe & dagen efter VAD fick ni? 

    Gäller alltså fast smiley dagen, och dagen efter, inget innan...


    Första blev flicka , så där stämde inte myten.

    Andra vet jag inte än :D
  • Anonym (Ts)

    Men 🤣 verkar ju inte finnas något samband!

    Kanske verkligen BARA är en myt då du fått en av varje kön av att ha sex vid glad gubbe & dagen efter

  • Anonym (Ts)

    Ni som skriver flicka, vilka äl test hade ni? Och hade ni sex innan ni fick utslag osv? 

  • Anonym (Mamma till 5)

    Jag vet inte vad myten säger, men vid de två gångerna vi ägglossningstestade och hade sex vid fast glad gubbe, blev det första gången pojke, andra flicka.
    De övriga tre barnen har vi inte tagit ägglossningstest, och inte haft någon vidare koll på ägglossning heller.  De tre blev pojkar.

  • Anonym (Teori)

    För många år sedan var det någon som skrev om en liknande teori, men i det fallet menade personen att om man gärna vill ha en FLICKA så ska man ha sex 5-6 dagar innan beräknad ägglossning och inte närmare ägglossningen än så (inte heller direkt efter ÄL). Detta då flickspermier lever längre än pojkspermier. När ägget väl lossar finns nästan enbart spermier med kvinnligt anlag (X) kvar som kan befrukta ägget. Både den här personer och hennes släktingar hade gjort såhär och bara fått flickor (ett antal stycken flickor).
    Vill man ha en pojke är det alltså bättre chans nära ägglossning.

  • Anonym (Hmmm)

    Jag använde mig av testlagret och/eller billiga tester, minns inte riktigt. Men inga dyra iaf med glad gubbe. :) 

  • Anonym (M)

    Med första: på äl-dagen blev en flicka
    Med andra: 3 dagar innan äl blev en pojke
    Med tredje: Ingen koll på äl blev en pojke
    Med fjärde: Avbrutet fyra dagar innan äl, blev en flicka ( oplanerad graviditet) 

  • Anonym (3 pojkar)

    Alla tre gånger pojke 
    när vi använde kondom blev det en flicka :)

  • Anonym (XX)
    Anonym (Ts) skrev 2022-12-18 00:59:33 följande:

    Ni som skriver flicka, vilka äl test hade ni? Och hade ni sex innan ni fick utslag osv? 


    Clear blue digitalt test, hade samlag samma dag den visade fast glad gubbe och dagen efter och det blev flicka. Så myten är verkligen bara en myt
  • Anonym (Ts)
    Anonym (XX) skrev 2022-12-19 20:31:56 följande:
    Clear blue digitalt test, hade samlag samma dag den visade fast glad gubbe och dagen efter och det blev flicka. Så myten är verkligen bara en myt
    Inget samlag alls innan det?
  • Anonym (Frida)

    Första och andra barnet minns jag inte när i cykeln vi hade sex. Med tredje barnet låg vi dagen efter ägglossning, även fjärde låg vi samma dag som fast gubbe på ältest samt dagen efter. Vi har bara fått flickor. Tror annat spelar in än bara när man har sex. 

  • Anonym (XX)
    Anonym (Ts) skrev 2022-12-20 00:59:32 följande:
    Inget samlag alls innan det?
    Nej, inget samlag alls innan
  • Anonym (Mamma till 5)

    Anonym (Teori):  Vilken dum teori Obestämd  Har man enbart sex så långt före ägglossningen så har man tur om man blir gravid öht. 

  • Anonym (Ts)
    Anonym (Mamma till 5) skrev 2022-12-23 02:26:08 följande:

    Anonym (Teori):  Vilken dum teori Obestämd  Har man enbart sex så långt före ägglossningen så har man tur om man blir gravid öht. 


    Gösd gubbe indikerar äl 12-36h efter, så LÅNGT före är det ju inte
  • Anonym (Mamma till 5)
    Anonym (Ts) skrev 2022-12-23 20:21:01 följande:
    Gösd gubbe indikerar äl 12-36h efter, så LÅNGT före är det ju inte
    Vad menar du?    
    Mitt inlägg var ju svar på Anonym (teori), som skrev om en teori att man ska ha sex 5-6 dagar före ägglossningen, och inte närmare ägglossningen än så. 
  • Smurfananna

    Samlag endast 1 gång på hela månaden & testade med Ältest andra dagen (stegrar 2 dagar) hade vi samlag. Vi fick pojke. så för oss stämde de.  Mycket jobb den månaden och inte så mycket lust över till annat, så vi ville bara pricka Äl för bebis längtan. Tungan ute

Svar på tråden KOMMER JAG FÅ POJKE ELLER FLICKA UTIFRÅN ÄL MYTER?