• Sun 18 Dec 2022 13:20
    3098 visningar
    2 svar
    -1
    2
    3098

    Kan jag ha blivit gravid första ägglossningen efter Cerazette?

    Vi planerar att skaffa vårt första barn. 
    Slutade med p-piller den 25/11 har inte fått någon blödning sedan dess.

    Började med ägglossningsstickor efter en vecka och 11/12 var det två streck.

    Nu har det gått en vecka sedan dess, brösten är fortfarande fruktansvärt ömma och jag är tröttare än någonsin förut. 
    Om jag fattar rätt så skulle jag vara i vecka 3 nu, men då verkar man inte ha några symtom. 

    Kanske är det befängt att tro att man ska kunna bli gravid på första försöket. Men jag kan heller inte låta bli att hoppas. 

  • Svar på tråden Kan jag ha blivit gravid första ägglossningen efter Cerazette?
  • Sun 18 Dec 2022 20:06
    #1

    Det behövs endast ett samlag för att avla ett barn. Så det är inte omöjligt.

  • Mon 26 Dec 2022 00:07
    #2
    Dahlia89 skrev 2022-12-18 13:20:14 följande:
    Kan jag ha blivit gravid första ägglossningen efter Cerazette?

    Vi planerar att skaffa vårt första barn. 
    Slutade med p-piller den 25/11 har inte fått någon blödning sedan dess.

    Började med ägglossningsstickor efter en vecka och 11/12 var det två streck.

    Nu har det gått en vecka sedan dess, brösten är fortfarande fruktansvärt ömma och jag är tröttare än någonsin förut. 
    Om jag fattar rätt så skulle jag vara i vecka 3 nu, men då verkar man inte ha några symtom. 

    Kanske är det befängt att tro att man ska kunna bli gravid på första försöket. Men jag kan heller inte låta bli att hoppas. 


    Kul att ni planerar ert första barn, jag minns själv hur spännande det kändes! Visst vet du om att strecken på ägglossningstesten ska vara lika starka för att betyda positivt? Det är alltså inte som ett gravtest där även ett svagt streck är positivt. 


    Jag blev gravid direkt jag slutade med p-piller, då hade jag ändå ätit dem i typ 8 år. Så hopp finns det absolut! Det bästa du kan göra är att testa med ett gravtest så får du svart på vitt. Jag har alltid föredragit cbs digitala test med veckoindikator. Då slipper man fundera på huruvida det är två streck eller ej. 


    Jag önskar er ALL lycka till och hoppas att det tagit sig redan nu på första försöket! Kram! 

Svar på tråden Kan jag ha blivit gravid första ägglossningen efter Cerazette?