• Anonym (123123)

Lämna stormigt förhållande och sen hitta tillbaka

Jag och min kille har haft ett stormigt första år ihop. Vi valde förra helgen att avsluta vår relation då varken han eller jag mår bra  utav återkommande bråk. Vi är inte osams. Vi har mycket kärlek för varandra men vet att detta måste göras för att vi ska kunna växa på varsitt håll.
    Vi har precis köpt en lägenhet som vi nu ska sälja och för några veckor sedan pratade vi om förlovning och drömmen om att bilda en familj. 

Jag saknar honom oerhört och vill egentligen inte göra detta. Jag hoppas på att vi en dag ska hitta tillbaka till varandra då jag känner att han är den rätta. 

Så ni som blivit lämnade, eller valt att gå isär, och sedan hittat tillbaka, hur gick det till för er? 

• Svar på tråden Lämna stormigt förhållande och sen hitta tillbaka
  • Anonym (Gullan)

I och med denna trådstart valde du samtidigt bort den tråd du redan startat om detta.

Du söker romantiska feelgoodhistorier. Filmens värld är full av detta. 

• Anonym (Donna)

Jag och min första man skilde oss, levde på varsitt håll något år som vänner. Sedan reste jag bort en längre tid och då förstod vi hur mycket vi saknade varandra. Så vi flyttade ihop igen... det höll inte speciellt länge när det blev vardag igen.

• Anonym (G)
    Anonym (123123) skrev 2022-12-18 13:57:25 följande:
    Lämna stormigt förhållande och sen hitta tillbaka

Jag och min kille har haft ett stormigt första år ihop. Vi valde förra helgen att avsluta vår relation då varken han eller jag mår bra  utav återkommande bråk. Vi är inte osams. Vi har mycket kärlek för varandra men vet att detta måste göras för att vi ska kunna växa på varsitt håll.
    Vi har precis köpt en lägenhet som vi nu ska sälja och för några veckor sedan pratade vi om förlovning och drömmen om att bilda en familj. 

Jag saknar honom oerhört och vill egentligen inte göra detta. Jag hoppas på att vi en dag ska hitta tillbaka till varandra då jag känner att han är den rätta. 

Så ni som blivit lämnade, eller valt att gå isär, och sedan hittat tillbaka, hur gick det till för er? 

Så länge ni själva inte har självinsikt och förstår att ni måste ändra beteende, så kommer det aldrig att hålla.
    När man har ett stormigt förhållande som endast varat ett år, och ändå köper lägenhet och pratar om barn, då har man inte självinsikt.
  • Anonym (granit)

Jag måste lita på mina egna beslut för att kunna leva.

Har jag bedömt att en relation inte är tillräckligt bra för att bygga vidare på eller jag tar skada av den så gör jag slut. Då går jag ALDRIG tillbaka.

Inte när det gäller partner.
    Inte när det gäller vänner.
    Inte när det gäller släkt.

Vuuxna personer ändrar sig alldeles för sällan för att det ska vara smart att backa på sådana beslut.

Svar på tråden Lämna stormigt förhållande och sen hitta tillbaka