• Thu 22 Dec 2022 09:08
    1378 visningar
    4 svar
    -1
    4
    1378

    Ville välja namnet Nils

    Hej!

    Förra veckan valde vi namn till våran son, det blev Nils. När jag sen berättade det för släkten så säger alla att det är en Nisse. Jag gillar inte smeknamnet och påpekar det att han heter Nils inget annat. Men dom fortsätter 😔

    Tyckte att dom kunde respektera det men inte... detta ledde till att jag helt tappade lusten för Nils och fick välja ett annat namn snabbt eftersom han ska döpas och 3 månaders tiden går ut osv.

    Det blev Leon istället men vi är inte riktigt nöjda iallafall då han egentligen är en Nils för oss. Hur går man vidare här?

    Har ni några tips på mjuka pojknamn? Storebror heter Oliver 🙂

  • Svar på tråden Ville välja namnet Nils
  • Thu 22 Dec 2022 21:36
    #1

    Vilmer, Casper och Felix tycker jag passar fint med Oliver. Det sist nämnda förslaget då det betyder lycka. Fred och lycka:)

  • Thu 22 Dec 2022 22:33
    #2
    +1

    Välj det namn du vill ha. Det kommer alltid finnas folk som ger ditt barn smeknamn som du inte gillar, eller som uttalar namnet fel etc. Du kan inte gardera dig från det.

  • Fri 22 Sep 2023 19:41
    #3
    +1

    Hur blev det? 
    Har själv tvärtom problem, valde Leon men ångrar de och kändes aldrig rätt
     Kändes som en Nils och ska nu byta, men är också lite tveksam till Nisse 😅 den känns inte kul. Leon är fint, men tycker de är svårt med uttalet och jobbigt att säga liksom. 

  • Sat 23 Sep 2023 23:37
    #4
    +2

    Vi valde Nils tillslut 

Svar på tråden Ville välja namnet Nils